صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

جن‌گیری کسب‌وکاری برای سوء استفاده‌گران مسیحی!+ سند

محمد باقر منتظر القائم | سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۱۰ ب.ظ

ادعای اخراج ارواح شریر(جن‌گیری) به راهکاری آسان برای فریب آسیب‌دیدگان تبدیل شده و در این راستا فرقه‌ها نیز بیش‌ترین بهره‌های تبلیغاتی و مالی را از آن می‌برند که برای نمونه می‌توان به رواج این موضوع در «فرقه جماعت ربانی» از پروتستان‌های مسیحی و کاتولیک‌ها اشاره کرد.

به گزارش سراج، «جن‌گیری» داستانی مشابه در همه فرقه‌ها دارد که همین چند روز پیش فراگیر شدن آن در کلیساهای ایتالیا به موضوعی مهم در رسانه‌های مسیحیت تبشیری تبدیل شد.

یکی از این سایت‌ها به نقل از خبرنگاری که از نزدیک با یک کشیش هفتاد و نه ساله کاتولیک دیدار کرده  می‌نویسد: «پدر وینچزو نقش روی دیوار کلیسا را نشان می‌دهد و می‌گوید: آن زن را می‌بینی؟ ارواح شرور به جانش افتاده. کشیش‌ها دست و پایش را گرفته‌اند و دهانش را باز کرده‌اند. شیطان‌های کوچک از بدنش بیرون می‌آید. از شرشان خلاص می‌شود».

«جن‌گیری» در سنت مسیحی یعنی آن‌که ارواح خبیثه را با ساز و کاری به اصطلاح دینی از بدن اشخاص فراری می‌دهند؛ موضوعی که به کسب و کاری مناسب و مردم‌فریب برای اعضای ارشد کلیساهای مسیحی اعم از کاتولیک و پروتستان تبدیل شده است.

وینچزو مراحل کار را این چنین برای خبرنگار تعریف کرده است: «اول اتاق را آماده می‌کنم. اگر کسی که می‌آید بدحال باشد، سعی می‌کنم آرامش کنم. با هم دعا می‌خوانیم. ولی زیاد پیش می‌آید که وقتی می‌رسند اینجا حال‌شان خیلی بد است».

وی به نقل خاطره‌ای از یک زن و مرد پرداخته که مدعی است سیزده سال مشکل‌شان ادامه داشته است: «مرد شیطان‌پرست بود. عاشق زن شده بود. زن گفته بود نه. مرد گفته بود "سزایش را می‌بینی." بعد هفته‌ای دو بار جادویش کرده بود بلکه جذبش بشود. بالاخره آمدند پیش من، توی همین اتاق. همین که دعا خواندم زن به حال خلسه رفت. بعد شروع کرد به فحاشی و کفرگویی. فهمیدم شیطان به جسمش افتاده. دعا را ادامه دادم. هرچه بیش می‌رفتیم حالش بدتر می‌شد، طوری که وقتی به شیطان گفتم "به نام عیسی، فرمان می‌دهم دور شوی"، زن بالا آورد - سوزن و مو و سنگ‌های کوچک و خرده چوب».

اما پس از نقل گوشه‌ای از مشاهدات این خبرنگار از یک کلیسای کاتولیک در ایتالیا برای نمایش مشابهت این داستان در فرقه‌های پروتستانی، اشاره‌ای نیز به کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی در ایران می‌شود که در فرقه مورد اشاره از این موضوع سوء‌استفاده‌های زیادی می‌شده و برخی از آن‌ها به فضای مجازی نیز راه پیدا کرده است.

مطابق سندی که در فضای مجازی افشا شده، فردی که مسئول اخراج ارواح شریر(جن‌گیری) در فرقه جماعت

ربانی بوده، خاطرات و تجربه‌های خود را به یکی از اعضای برجسته فرقه نیز گزارش می‌داده است و به بیان دیگر همه مسئولان این کلیسای غیرقانونی در جریان موضوع بوده‌اند.


سند منتشر شده در فضای مجازی

در بخشی از این سند با موضوع «اخراج روح بد» که مربوط به تاریخ ششم شهریور 1385 است، می‌خوانیم: «سه نفر که یکی از آن‌ها از ایمان‌داران ساکن استرالیا بود و تعمید روح‌القدس را نیز داشت، به من مراجعه کردند. حین دعا برای فرد مذکور، ابتدا بدنش به لرزه افتاده، گریه را سر داد سپس از هوش رفت. پس از چند دقیقه که حالش بهتر شد، از همراهش خواستم تا صورت او را که غرق عرق و اشک بود را پاک کند. بعد از خوردن آب تقدیس شده و تکرار دعای توبه باز همان حالت اما با شدت بیش‌تری به او دست داد. پس از مسح او با روغن مقدس و دعای مجدد کمی حالش رو به بهبودی نهاد و در نهایت بعد از مسح ستون فقرات و زیر روی پاهایش بهبود یافت».

بر اساس گزارش رهپویان هدایت، بر عکس اعتقادات مسیحیت تبشیری از نظر دین مبین اسلام احضار جن و روح حرام بوده و از «گناهان کبیره» به شمار می‌رود؛ زیرا انسان را از راه حقیقت دور کرده و سرانجام او را تباه خواهد ساخت.

 قرآن مجید راجع به تسخیر جن و شیطان تنها از حضرت سلیمان یاد می‌کند که در سوره انبیاء آیه 82 آمده است: «برخی از شیطان‌ها برای حضرت سلیمان غواصی می‌کردند و کارهای دیگری جز این انجام می‌دادند و ما نگهبان آن‌ها بودیم».

در آموزه‌های اسلامی آمده که برای دور کردن جن و شیطان باید به خدا توسل جست. جن به محض شنیدن ذکر خدا فرار می‌کند. وقتی «بسم الله» گفته شود اثر بد جن‌های کافر خنثی می‌شود و نیازی به مراجعه به کلاهبرداران و سوءاستفاده‌گرانی مانند اعضای ارشد برخی فرقه‌های مسیحی نیست.

از دیگر راهکارهای مقابله با وسواس و شر جن، خواندن بسیار سوره‌های «جن»، «فلق» و «ناس» به فرموده امام صادق(ع) است و همچنین نقل شده برای شفای فرد جن‌زده آیه 59 سوره مبارکه مریم نوشته و شسته شده و بر او بخورانند یا بر بازویش ببندند.

از این‌رو به نظر می‌رسد فرقه‌های تبشیری برای جذب عضو به هر راهکاری-ولو غیر انسانی و غیر اخلاقی- متوسل شده و مشکلات دیگران، آن‌ها را در موقعیتی قرار می‌دهد تا با بهره‌گیری از فضای فراهم شده اهداف تبلیغاتی و سیاسی خود را پیش ببرند و در این زمینه آگاهی افراد از ترفندهای فرقه‌ها می‌تواند نقشه‌های آن‌ها را خنثی کند./رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۱)

  • خانه سلامتی
  • خیلی هم وبلاگ زدن تو بلاگفا اینا فیلترم نمیشن 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی