صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

استعداد خارق‌العاده مبلّغ مسیحیت صهیونیستی برای کلاهبرداری!

محمد باقر منتظر القائم | سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰ ق.ظ

«ادعای شفا دادن بیماران لاعلاج» و «تبلیغ آب معجزه برای درمان»، از جمله روش‌های کلاهبرداری «پیتر پاپاف» مبلّغ مسیحیت تبشیری است که بررسی‌های دو نفر از شعبده‌بازهای حرفه‌ای و یک متخصص الکترونیک در آمریکا نشان داده، این ادعاها چیزی فراتر از شیادی نیست.

به گزارش سراج، سوء‌استفاده از بیماری افراد و ادعای شفای آن‌ها از شگردهای فریبنده اعضای فرقه‌ها برای کسب پول و کلاهبرداری از افراد است.

به تحقیق ثابت شده، اعتماد به این اشخاص نه تنها شفایی برای فرد بیمار به ارمغان نیاورده، بلکه مشکلات بیش‌تری نیز گریبان‌گیر آن‌ها شده است، اما عضویابان و مدیران فرقه‌ها همچنان با صحنه‌سازی و اغواگری افراد بیمار را به امید بهبودی به فرقه خود جذب می‌کنند.

فرقه مسیحیت تبشیری و صهیونیستی نیز از این تاکتیک بسیار بهره می‌گیرد. در یک رپرتاژ آگهی که از شبکه صهیونیستی نجات پخش می‌شود، «رضا صفا» در ظاهر در حال شفا دادن بیماران آفریقایی است؛ در حالی‌که بیماران زیادی در اطراف این مبلّغ مسیحیت تبشیری وجود دارد که جان خود را در نتیجه بیماری از دست می‌دهند و کاری نیز از دست او بر نمی‌آید.

از جمله مبلّغان فرقه مسیحیت صهیونیستی که شگردهای فریبنده‌اش در کلاهبرداری پول خوبی را نصیبش کرده، ولی ترفندهای او روشن شده، شخصی به‌نام «پیتر پاپاف» است.

او که در تاریخ دوم ژوئیه 1946 میلادی در برلین به دنیا آمده بود، در کودکی به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد.

«پاپاف» در سال 1970 با «الیزابت» ازدواج کرد که این فرد دستیار او در کلاهبرداری است. پیتر که در قامت یک مبلّغ مسیحیت تبشیری حاضر می‌شود، در سخنرانی‌های خود مدعی است بیماران لاعلاج و صعب‌العلاج را شفا می‌دهد.

به خاطر تبلیغات فراوان در دهه 80 میلادی تجمع‌های بزرگی در اطراف وی شکل می‌گرفت. «پاپاف» نه تنها مدعی شفای بیماران است، بلکه ادعا می‌کند که خداوند بیماران را شناسایی و مانند یک موتور جستجو نام و آدرس آن‌ها را به او می‌دهد!

جولان این کلاهبردار ادامه داشت تا اینکه در سال 1986 یک شعبده‌باز و شکاک به‌نام «جیمز رندی» و همکارش «استیو شاو» به قضیه شک کردند و از طریق اسکنر رادیو کامپیوتری و با دریافت کمک‌های فنی از تحلیل‌گر صحنه جرم و جنایت و «کارآگاه الکساندر جیسون» متخصص الکترونیک، اصل ماجرا روشن شد.

«جیسون» نشان داد که «الیزابت» همسر «پاپاف» با استفاده از یک فرستنده رادیویی بی‌سیم، اطلاعاتی که از طریق کارت‌های درخواست دعا توسط مخاطبان جمع‌آوری کرده بود، را از طریق یک گیرنده در گوش به او انتقال می‌داد؛ در حالی‌که ارائه اطلاعات خصوصی فرد توسط «پاپاف»، مخاطبان بی‌اطلاع را شگفت‌زده کرده بود.

پس از آن‌که این شیادی و تردستی در تلویزیون ملی فاش شد، «پاپاف» در نهایت به آن اعتراف کرد و شانزده ماه بعد با داشتن 800 شاکی مجبور شد، اعلام ورشکستگی کند.

همچنین راجع به شفا دادن معلولین که در صندلی چرخ‌دار می‌نشستند و هیجان‌های زیادی را در بین حاضرین به‌وجود می‌آورد، مشخص شد که این افراد پیش از آغاز پخش برنامه، توسط دستیاران «پاپاف» بر روی صندلی نشانده شده بودند.

در سال 1985 میلادی و در زمان جنگ سرد بین آمریکا و شوروی سابق، «پاپاف» کمک‌هایی را جمع‌آوری کرد تا به ادعای خودش از طریق پرواز بالن با گاز هلیوم، انجیل را به این کشور بفرستد که در خصوص نحوه هزینه‌کرد کمک‌ها مورد بازخواست افراد قرار گرفت و او که راهی برای فرار نداشت، گفت از پایگاه او سرقت صورت گرفته است!

«پاپاف» در سال 2009، شروع به اجرای تبلیغات در مجلات کرد و با ارائه یک صلیب حاوی «آب پر برکت» و «شن و ماسه مقدس» مدعی شد که از یک چشمه در نزدیکی چرنوبیل تهیه شده است و از این طریق در صدد کلاهبرداری از افراد بر آمد.

وی دو سال بعد با راه‌اندازی یک سایت، «آبی به‌عنوان شفادهنده» و «جعبه ماوراءالطبیعه لغو قرض» را تبلیغ کرد و به این وسیله، فریب‌کاری‌های خود را از فضای حقیقی به مجازی کشاند.

اضافه می‌شود، «‌جیمز رندی» اثبات کرده، درآمد «پیتر پاپاف» از سال 1980 میلادی تاکنون رو به افزایش بوده؛ به‌نحوی‌که در این سال از چهار میلیون دلار شروع شده، در سال 2003 به بیش از 9.6 میلیون دلار رسیده و او در سال 2005، بیش از 23 میلیون دلار درآمد داشته است.

علاوه بر این، در آن سال «پاپاف» و همسرش نزدیک به یک میلیون دلار و دو فرزند آن‌ها نیز هر کدام بیش از 180 هزار دلار حقوق و دستمزد دریافت کرده‌اند.

هر چند اطلاعات مالی «مؤسسه پاپاف» از سال 2005 در دسترس نیست، اما او در سال 2006 عنوان مؤسسه تجاری خود را به یک سازمان مذهبی تغییر داد تا از پردخت مالیات معاف شود.

گفتنی است، «پیتر پاپاف» یک خانه در بردبری کالیفرنیا به ارزش بیش از 4.5 میلیون دلار خریداری کرده و مالک یک دستگاه پورشه و یک دستگاه مرسدس بنز است./ 

انجمن رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی