صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

سر در آوردن پروپاگاندای رسانه‌ای سعودی از شبکه مسیحی

محمد باقر منتظر القائم | شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶ ق.ظ

"خسرو خدادادی" مجری شبکه ماهواره‌ای مسیحی هفت واکنش مردم و رسانه‌های ایران در برابر شهادت آیت‌الله شیخ نمر را تقبیح کرد.

به گزارش سراج، رسانه‌های مسیحی که نشان داده‌اند هیچ پایبندی به حقوق انسانی و کرامت بشری ندارند، در ماجرای شهادت مظلومانه عالم برجسته عربستانی نیز کارنامه قابل قبولی از خود ارائه ندادند.

سایت‌های وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی که اعدام یک قاتل در ایران را مورد انتقاد قرار می‌دهند، اما پس از به شهادت رسیدن آیت‌الله شیخ نمر توسط رژیم سعودی تنها به بازنشر این خبر-و آن هم با هدف اختلاف‌افکنی- اکتفا کردند.

از جمله عملکردهای منفی رسانه‌های مسیحی در ارتباط با این جریان، پخش برنامه‌ای در شبکه ماهواره‌ای هفت بود که در آن، "خسرو خدادادی"مجری برنامه به سرزنش اعتراض‌های مردمی و واکنش رسانه‌های ایران پرداخت.

این عنصر تبشیری در حالی خود را ایرانی معرفی می‌کرد که در شبکه‌های ماهواره‌ای مسیحی به شیوه‌های مختلفی به عقاید مسلمانان ایران حمله‌ور شده و به مقدسات آن‌ها توهین‌های بی‌شرمانه‌ای می‌کند.

گفتنی است با توجه به نفوذ رژیم سعودی در رسانه‌های بین‌المللی از راه "پرداخت حق سکوت"، رسانه‌های بسیاری در دنیا با عوض کردن جایگاه متهم و شاکی، عربستان را مظلوم جلوه دادند و همچنین بر جنایت آل سعود در به شهادت رساندن آیت‌الله نمر سرپوش گذاشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به نحوه پوشش رویدادهای مرتبط با این واقعه در رسانه "بی‌بی‌سی" اشاره کرد.

خسرو خدادادی

"خسرو خدادادی" در همدان به دنیا آمده است. او به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین کشور به زندان افتاده و پس از آزادی به همراه فرزند و همسرش به ترکیه فرار کرد. در نوامبر سال 1994 از ترکیه تبعید و بار دیگر به کشور بازگشت و پس از بازداشت مجدد، از ایران خارج و به آمریکا مهاجرت و "شبکه ماهواره‌ای محبت" توسط او راه‌اندازی شد.

خدادادی با مراکز تبشیری خارج از کشور ارتباط داشته و برنامه‌هایی را در جهت "بی‌دین کردن و تغییر دین مردم ایران" تهیه و به روی آنتن می‌برد.

شهید شیخ نمر کیست؟

"آیت الله نمر باقر النمر" در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر العوامیه در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌‌ای اهل علم و دین به دنیا آمد.

این عالم برجسته، تحصیلات مقدماتی خود را در شهر "العوامیه" به پایان رساند و در سال 1400 هجری قمری مصادف با 1989 میلادی، برای آشنایی نزدیک‌تر با انقلاب اسلامی و تحصیلات حوزوی ابتدا به ایران مهاجرت کرد.

شهید نمر پس از ده سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم(عج)، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب(ع) برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت و در حضور اساتید این حوزه به تحصیل پرداخت.

وی از جمله معروف‌ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه‌های علمیه به شمار می‌آید که حتی در حوزه‌های علمیه ایران و سوریه کتاب‌هایی همچون : "کتاب اللمعه الدمشقیه، جامع‌المدارک و مستمسک عروه‌الوثقى و الحلقات شهید سید محمدباقر صدر" را تدریس کرده است.

آیت‌الله النمر پس از بازگشت به عربستان مرکز مذهبی "الإمام القائم(عج)" را نیز در العوامیه تأسیس کرد که در واقع سنگ ‌بنای مرکز اسلامی در سال 1422 هجری قمری مصادف با 2011 میلادی بود.

نخستین بازداشت شهید نمر در می 2006 میلادی اتفاق افتاد؛ هنگامی که شیخ به محض بازگشت از سفر کوتاه‌مدتش به بحرین و بازگشت به عربستان، به دلیل مشارکت در همایشی بین‌المللی قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.

شیخ نمر در بیست‌وسوم آگوست 2008 میلادی در شهر القطیف به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد، اما رژیم سعودی از بیم قیام مردمی و خشم و غضب شیعیان مناطق شرقی عربستان وی را پس از گذشت بیست‌وچهار ساعت آزاد کرد.

همچنین آیت‌الله نمر یک بار دیگر در مارس 2009 میلادی دستگیر و سرانجام در نتیجه آخرین بازداشتش در بیستم تیرماه 92، این روحانی برجسته عربستانی با حکم ناعادلانه "اعدام با شمشیر" محکوم و روز شنبه دوازدهم دی‌ماه حکم اجرا شد./رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی