صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

ترجیج زاویه‌نشینی بر حضور در دفاع مقدس از طرف فرقه سیاسی تابنده

محمد باقر منتظر القائم | سه شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۰ ب.ظ

دوران آزمایش سخت جنگ تحمیلی، عرصه قبولی آحاد ملت ایران بود؛ اما در نقطه مقابل رشادت‌های دلاورمردان جهاد و مبارزه، گروهک‌ها و فرقه‌هایی مانند:"فرقه سیاسی تابنده" نیز بودند که نه تنها حضوری در جبهه‌ها نداشتند، بلکه خیانت‌های نابخشودنی نیز به مملکت روا داشتند.

به گزارش سراج، وقتی برگ‌برگ دفتر حماسه و ایثار ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق به همراه ده‌ها کشور حامی آن کشور، علیه تمامیت ارضی و عقیدتی جمهوری اسلامی ایران مورد دقت قرار گیرد، به فصل‌هایی برخورد می‌شود که سره از ناسره بیشتر مشخص می‌شود.

البته آن قدر حضور مردم در دفاع مقدس چشمگیر و مثال‌زدنی بود که بر روی شرکت نکردن و خیانت برخی اشخاص،‌ احزاب و گروه‌های سیاسی، فرقه‌های انحرافی و ... سایه انداخته است.

در همان دوران، روشنفکرنماها و ملی‌گراهایی بودند که وقتی پای ایثار جان و مال به میان آمد، به ناگاه غیب شدند و به توجیه خانه‌نشینی خود پرداختند و برخی حتی اسرار نظام اسلامی و موقعیت رزمندگان و تجهیزات را به دشمن بعثی فروختند.

آشکارترین نمونه برای اثبات این ادعا،"گروهک تروریستی منافقین" است که سرکرده آن رسما در سال 1365 به عراق آمد و دور جدید خیانت‌های خود علیه ملت ایران را آغاز کرد.

یکی دیگر از فرقه‌های انحرافی، که به مانند بسیاری از فرقه‌های دیگر، سهمی در دفاع هشت ساله مردم مقابل تهاجم نابرابر رژیم بعث عراق نداشت، "فرقه سیاسی تابنده" بود.

پیروان این فرقه، نه تنها در جبهه‌های جنگ و دفاع مقدس حضور نداشتند، بلکه "رضاعلی‌شاه" قطب آن زمان فرقه، حضور فقرا و فرزندان خود را در جبهه تحریم کرد!

 نکته قابل تامل آنکه اعضای فرقه سیاسی تابنده همیشه ادعای مسلمانی و تشیع دارند؛ در حالی‌که در زما‌ن‌های حساس و سرنوشت‌ساز که نیاز به تحمل سختی در راه حفظ و پیروزی اسلام باشد، آنها راه خود را از مسلمانان حقیقی جدا کرده و در لاک خود فرو می‌روند.

البته انتظاری بیشتر از این هم از فرقه سیاسی تابنده نمی‌رفته است؛ چرا که آنها از نزدیکان رژیم پهلوی و احزابی چون:"جبهه ملی و نهضت آزادی" بودند که این گروه‌ها خیانت‌های فراوانی به مملکت روا داشته‌اند.

بنا بر این گزارش، "نورعلی تابنده" که اکنون عنوان دراویش‌ساخته قطبیت فرقه گنابادی را یدک می‌کشد، فردی است که پس از اتمام تحصیلاتش در خارج از کشور به ایران آمده و به عضویت تشکیلات "جبهه ملی" درآمده بود.

همان جریانی که اوایل انقلاب با لایحه قصاص مخالفت کرد و حضرت امام حکم ارتداد آنها را صادر کرد. البته از طرف دیگر چون گرایشات روشنفکری نوعی مخالفت با رژیم شاه ارزیابی می‌شد، نورعلی تابنده از طرف خانواده طرد شده بود؛ تا جایی که "رضاعلی‌شاه" فرزندش را به عنوان جانشین خود انتخاب کرده و به نورعلی تابنده توجهی نمی‌کند.

لازم به ذکر است که جبهه ملی و نهضت آزادی که نورعلی تابنده ارتباطات تنگاتنگی با آنها داشته، کارنامه بسیار ننگینی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند؛ به‌طوری‌که مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد، آنها جزء خائنین و جاسوسان عملیات کربلای 4 در سال 1365 هستند./ رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی