صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

بهائیان، سکان‌داران رسانه‌های دوران پهلوی‌

محمد باقر منتظر القائم | سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۲۵ ق.ظ

دوران سلطنت پهلوی‌ها فرصت مناسبی در اختیار فرقه استعمارساخته بهائیت قرار داده بود تا به راحتی و با پشتیبانی دولت، به یکه‌تازی در عرصه رسانه، فرهنگ و هنر کشور بپردازند.

به گزارش سراج، سلطه و نفوذ فرقه ضاله بهائیت در ارکان و سازمان‌های اصلی رژیم پهلوی‌ها مساله‌ای روشن و غیرقابل انکار برای حتی متعصبین این فرقه و وابستگان رژیم گذشته است.

از نفوذ بهائیان در هیئت حاکمه گرفته تا مجلس و دانشگاه و مدارس و ساواک و رسانه‌ها، همه و همه ناشی از فراهم آمدن مقدمات و بسترهای مورد نیاز برای بسط و گسترش عقاید این فرقه استعمارساخته بین مردم مسلمان ایران بود.

در این بین اما با توجه به اهمیت روزافزون رسانه- خصوصا بعد از پایان جنگ‌های جهانی-، بهره‌گیری از رسانه جزء برنامه‌های اساسی فرقه ضاله بهائیت قرار داشت.

در دوران پهلوی‌ها، عوامل اصلی فرقه گمراه بهائیت به رسانه‌ها راه پیدا کرده و از این طریق در صدد عمق بخشیدن به فعالیت‌های تبلیغی خود بودند.

از جمله این افراد باید از "ناصر شیرزاد" نام برد. او با وجود آنکه هیچ سررشته‌ای از اطلاعات فنی نداشت و با زبان خارجی هم آشنایی نداشت، به معاونت کارشناسان آمریکایی مطالعه‌کننده درباره ساختمان جدید رادیو منصوب شد.

البته این تنها پست "شیرزاد" نبود. وی به لطف بهائی بودنش به مناصبی همچون: رئیس خبرگزاری پارس، رئیس رادیو تهران، سرپرست اداره امور فیلم و نمایش،‌ سرپرست اداره اطلاعات، معاون اداره کل انتشارات و رادیو، ‌متصدی دفتر اطلاعات و مطبوعات ایران، رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در لندن، وابسته مطبوعاتی سفارت ایران در آمریکا و .... نیز دست یافت.

"عباس فروتن" از دیگر بهائیانی بود که به منافذ مرتبط با رسانه مانند: معاون اداره کل نگارش وزارت فرهنگ، سردبیر مجله خواندنی‌ها و روزنامه آتش، مدیر مجله آشفته به‌مدت دو سال، همکاری در اداره انتشارات رادیو و ... راه پیدا کرد.

فرقه ضاله بهائیت از اواسط دهه چهل به‌صورت منظم و جداگانه به کنترل و هدایت امور مربوط به کودکان و نوجوانان پرداخت. در این راستا یکی از بدنام‌ترین کارگزاران بهائی حاضر در رادیو به‌نام "هما احسان" مسئولیت گروه کودک این رسانه را بر عهده گرفت.

از دیگر حوزه‌های مرتبط با رسانه که مورد توجه فرقه استعماری بهائیت قرار داشت، عرصه هنرهای نمایشی مثل: تئاتر و سینما بود. در این حوزه می‌توان از "ایرج انور" از کارگردانان بهائی نام برد که توسط تلویزیون ملی ایران از اروپا به ایران آورده شد.

یکی از سینماگران بهائی فعال فردی به‌نام "محبوبی" بود که از صاحبان "موسسه فارسی فیلمکو" به‌شمار می‌رفت و فیلم تبلیغاتی مراسم جشن‌های دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی با نام "فروغ جاویدان" توسط موسسه او ساخته و روی پرده‌های سینما قرار گرفت.

"هوشنگ توزیع" نیز بهائی جوان پرکار در موضوع تئاتر و امور نمایش بود که در استخدام مرکز تئاترهای تجربی تلویزیون قرار داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به آمریکا متواری و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد به‌عنوان کارگز نظافتچی کار کرد.

پشتیبانی خبری جشن هنر شیراز نیز بر عهده فردی بهائی به‌نام "شهین قیامی" قرار داشت. او با مجلات وابسته به وزارت فرهنگ و هنر همکاری و مبالغ قابل توجهی از این رهگذر دریافت می‌کرد.

"احسان یارشاطر" از استادان بهائی دانشگاه تهران و در حلقه دوستان نزدیک اسدالله علم بود و تا پایان رژیم پهلوی، ریاست "بنگاه ترجمه و نشر کتاب" را به او داده بودند.

از جمله پیروان فرقه ضاله بهائیت که با موسسه کیهان همکاری داشت، "امیر گل‌آرا" بود. "لیلی کسری" نیز از بهائیان سرشناس محسوب می‌شد که در مجلات گوناگونی چون: اطلاعات بانوان و روشنفکر به تهیه مطلب می‌پرداخت.

روزنامه‌نویس بهائی دیگر "مهرداد شکوری" نام داشت که از نخستین شماره تا پایان عمر نشریه "این هفته" معاون سردبیر آن بود و در این مجله قصد داشت، آرام‌آرام عکس‌های عریان زنان را چاپ کند.

با پیروزی انقلاب اسلامی، بساط فرقه ضاله بهائیت از کشور برچیده شد ولی نباید از خاطر برده شود که مجموعه اداره کننده این فرقه و کشورهای پشتیبان آنها از رسوخ دادن دوباره آنها در رسانه‌ها دست نکشیده و حتما برای رسیدن به آن، بر حجم فعالیت خود نیز خواهند افزود.

گفتنی است، هم‌اکنون رسانه‌هایی همچون: "بی‌بی‌سی"، "من و تو"، "رها" و ... تحت سلطه بی‌چون و چرای عوامل فرقه ضاله بهائیت قرار دارند./رهپویان هدایت 

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی