صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

«نجاست سیاسی مشرکان» و هوچی‌گری رسانه‌های مسیحی

محمد باقر منتظر القائم | سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵ ق.ظ

به تازگی دو رسانه‌ مسیحی بدون در نظر گرفتن فتوای مراجع بزرگوار تقلید همچون: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مُدّ ظله‌العالی) درباره طهارت ذاتی اهل کتاب، به تخطئه و دروغ‌پردازی پیرامون مسأله شرعی "نجاست سیاسی مشرکان" پرداختند.

به گزارش سراج، یک سایت وابسته به فرقه مسیحیت تبشیری و صهیونیستی با تقطیع بخش‌هایی از جلسه تفسیر سوره توبه یکی از مراجع تقلید، در صدد آن برآمده تا بین مسلمانان و مسیحیان اختلاف بیندازد.

این رسانه مسیحی بدون اشاره به اختلاف دیدگاه مراجع نسبت به نجس بودن اهل کتاب، دیدگاه این مفسر قرآن کریم درباره نجاست مشرکان را به مسیحیان نسبت داده است؛ در حالی‌که مراجع بزرگواری نیز به طهارت اهل کتاب فتوا داده‌اند.

در این‌جا به فتوای مراجع عظام تقلید درباره اهل کتاب اشاره می‌شود:

مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی): محکوم به طهارت ذاتی  هستند.

آیت‌الله تبریزی(ره): محکوم به طهارت هستند.

آیت‌الله سیستانی: محکوم به طهارت هستند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره): اهل کتاب در صورتی که مشرک نباشند پاکند و نجاست ذاتی ندارند، ولی اگر مشرک باشند نجس هستند.

آیت‌الله نوری همدانی: اهل کتاب یعنی یهود و نصاری محکوم به طهارت می‌باشند.

اشاره به دو روایت از معصومین در این خصوص تا حدود زیادی شبهات مطرح شده توسط برخی مغرضان را رد می‌کند، زکریا فرزند ابراهیم می‌گوید: «بر امام صادق(ع) وارد شدم و گفتم من مردمی از اهل کتاب بودم و به اسلام ایمان آورده‌ام ولی خویشان من همه بر آئین مسیحیت هستند و من با آن‌ها در یک خانه زندگی می‌کنم و هنوز از آنان جدا نشده‌ام آیا می‌توانم با آنان هم‌غذا شوم؟ امام به من فرمود: خویشان تو خوک می‌خورند؟ گفتم نه ولی شراب می‌نوشند. فرمودند: با آنان غذا بخور».

از این روایت به روشنی برداشت می‌شود هرگاه نجاستی وجود داشته باشد، مربوط به خودن امثال گوشت خوک بوده و در صورت آلوده نشدن به این نجاست تن اهل کتاب پاک است.

در روایت دیگری ابراهیم بن ابی محمود نقل می‌کند: «از امام رضا(ع) پرسیدم کنیز مسیحی که خدمتکار شما است و شما هم می‌دانید وی مسیحی است نه شستشو می‌کند و نه از جنابتش غسل به جای می‌آورد فرمود: اشکالی ندارد، وی دست‌های خودش را می‌شوید».

همچنین مجریان "برنامه پژواک" که از شبکه تبشیری "محبت" به روی آنتن می‌رود، در ادعایی اثبات نشده مدعی شدند که مسلمانان ایران مسیحیان را نجس می‌دانند و این در حالی است که ایرانیان مسلمان در کنار هم‌وطنان مسیحی قرن‌ها در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند.

«نَجَس سیاسی»

خداوند در آیه 28 سوره توبه می‌فرماید: «یَا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّما الْمُشْرِکُونَ نَجَسٌ فَلاَ یَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هذَا وَ إِنْ خِفْتُمْ عَیْلَةً فَسَوْفَ یُغنیکُمُ اللّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شَاءَ إِنَّ اللّهَ عَلیمٌ حَکیمٌ».

اى گروه با ایمان، به راستى مشرکان[بت‌پرستان] پلیدند، [لذا] نباید پس از گذشتن امسال [سال نهم هجرت] به مسجدالحرام نزدیک شوند و هرگاه از نیازمندى خود بترسید [و ممنوع بودن رفت و آمد مشرکان موجب کساد کسب و کار شما شود] به زودى خدا شما را، اگر بخواهد، از فضل و کرمش بى نیاز مى‌سازد، خدا دانا و حکیم است».

برای توضیح باید گفت، "نَجَس" به معنای عام کلمه می‌تواند شامل اشخاص پست و فرومایه نیز بشود که کلمه "آلودگی"مناسب‌ترین معادل فارسی برای آن است؛ چه آلودگی طبیعی و محسوس مانند: خون و خواه غیرطبیعی و نامحسوس مثل: آلودگی‌ای که در افراد شرور است.

با توجه به ممنوعیت ورود مشرکان به مسجدالحرام که دارای طهارت معنوی است، نجاست مشرکان در این آیه باید به‌عنوان پلیدی و آلودگی باطنی آن‌ها در نظر گرفته شود و نه نجاست شرعی به معنای اخص کلمه.

به‌عنوان نتیجه‌گیری می‌توان گفت مبنای نجاست کافران، سیاسى بوده تا به جهت نجاست، ایمان و پاکى مسلمانان دست‌خوش تغییر نشود؛ به عبارت دیگر هدف از نجس شمردن مشرکان، یک نوع مبارزه منفى بر ضدّ کفر است./رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی