صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

مهاجرین افغانی سوژه جدید مبلّغ مسیحی برای اختلاف‌افکنی!

محمد باقر منتظر القائم | شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۴۲ ب.ظ

"ساسان توسلی" مجری شبکه‌های ماهواره‌ای تبشیری در شبکه مسیحی "محبت" با زیر پا گذاشتن انصاف و حقیقت مدعی شد، ایرانی‌ها افغانی‌ها را تحقیر می‌کنند.

به گزارش سراج، "ساسان توسلی" که مهارت خاصی در اختلاف‌افکنی دارد، در تازه‌ترین مورد به سراغ افغانی‌های مقیم ایران رفته تا شاید بتواند نانی از تنور آتش خودساخته بردارد.

او که حتی از زندگی مسالمت‌آمیز مسیحیان و مسلمانان دل خوشی ندارد و به شیوه‌های خاص آن‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد، در شبکه صهیونیستی محبت مدعی شد، "ایرانی‌ها افغانی‌ها را تحقیر می‌کنند."

حال سؤال این است، چگونه"ساسان توسلی" که سال‌ها است از کشور مهاجرت کرده، متوجه این موضوع شده، اما آن‌چه مهم‌تر از این سؤال به‌نظر می‌رسد، چرایی وارونه‌نمایی حقایق در شبکه‌های ماهواره‌ای مسیحی است.

هر چند روابط دیرینه دو ملت ایران و افغانستان نیاز چندانی به بازگویی ندارد، اما خود فروختگانی مانند: "ساسان توسلی" باید بدانند که در زمان‌های سختی مثل جنگ تحمیلی که آن‌ها به دامان غرب پناه بردند، افغانی‌ها در کنار ایرانی‌ها در برابر دشمن متجاوز جنگیدند.

علاوه بر این، شاهد مثال‌های روابط خوب ایرانی‌ها و افغانی‌ها بسیار زیاد است که برای نمونه می‌توان به حضور رزمندگان مسلمانان دو کشور در جنگ علیه تروریسم در کشورهای منطقه اشاره کرد.

ماجرای حضور افغانی‌های مقیم ایران در راهپیمایی بزرگ اربعین در سال گذشته، برگ دیگری از توجه ایران به مهاجران افغانستانی بود که باعث شد در آخرین هفته‌های سال گذشته شمسی، جمعی از مهاجرین ساکن مشهد از  رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل به وجود آوردن شرایط برای حضور مهاجرین در این کنگره عظیم تشکر کنند و آن را تحقق چیزی شبیه به یک رؤیا بدانند.

 باید افزود در ارتباط با همین موضوع، چند ماه پیش‌تر از ارسال این نامه، هیئت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی حضور خود در کنار ایرانی‌ها در اربعین را باور نکردنی معرفی کردند. 

دستور مقام معظم رهبری مبنی بر "تکریم مهاجرین افغانی" و ت"شکیل کمیته‌ای برای برنامه‌ریزی مرتبط با مهاجرین و حل مشکلات‌ آن‌ها" از دیگر عنایات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مهاجرین است.

اگر دستور "مهاجرین افغانستانی باید تکریم شوند"، در کنار جمله مشهور حضرت امام(ره)، "اسلام مرز ندارد" در یک منظومه قرار داده شود، آن‌گاه دانسته می‌شود که رعایت حقوق مهاجرین افغانی نه تنها وظیفه اخلاقی و قانونی، بلکه در ردیف تکلیف شرعی قرار می‌گیرد.

  البته روشن است که به مانند آمریکایی‌ها و برخی کشورهای منطقه، که موافق همدلی دو ملت ایران و افغانستان نیستند، جیره‌خواران وابسته به این کشورها نیز از این حقیقت تاریخی چندان راضی نیستند.

خاطر نشان می‌کند، صدها هزار نفر از مهاجرین افغانستانی در مقاطع مختلف تحصیلی در ایران تحصیل می‌کنند که این ظرفیت عظیم انسانی می‌تواند در خدمت رفاه، پیشرفت و بازسازی کشور خودشان به‌کار گرفته شود.

در این ارتباط می‌توان به تحصیل بیش از چهار هزار دانشجو و بالغ بر سیصد هزار دانش آموز افغان در دانشگاه‌ها و مدارس ایران اشاره کرد که شمار فارغ التحصیلان دانشگاهی افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران از دوازده هزار نفر فراتر رفته است.

 وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور افغانستان، تهران را "خانه برادران افغانستانی" می‌خوانند، واقعا جای تعجب است که چگونه یک مجری وابسته به فرقه مسیحیت تبشیری و صهیونیستی، سخیفانه مدعی تحقیر افغانی‌ها در ایران می‌شود؟

از طرفی بیش از سه میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می‌کنند که تنها یک سوم آن‌ها به‌صورت قانونی حضور دارند و شاید اظهارات نسنجیده "ساسان توسلی" در حمایت از مجرمانی ایراد شده باشد که قوانین و امنیت جامعه را نقض کرده‌اند و پرواضح است که فارغ از ملیت، جنسیت، دین و ... باید به سزای اعمال مجرمانه خود برسند.

 البته بسیار به‌جا بود، رسانه‌های مسیحی به ریشه آوارگی افغانی‌ها نیز اشاره‌ای داشته باشند، چرا که فقر و بیکاری آن‌ها نتیجه حضور بیش از ده ساله اربابان آن‌ها یعنی ناتو و آمریکا در این کشور است.

گفتنی است، با وجود تبلیغات منفی فراوان رسانه‌های مغرض و معاند غربی، اما پناهندگان افغان در ایران از بیش‌تر حقوق شهروندی از قبیل: امکانات تحصیلی، بهداشتی، فرصت‌های شغلی، خدمات شهری و امنیت برخوردار هستند و بر اساس آمارهای موجود، سطح این خدمات با اقدامات بسیاری از کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر قابل مقایسه نیست./رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی