صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

حمایت مبلّغ مسیحی از اظهارات اسلام‌ستیزانه ترامپ

محمد باقر منتظر القائم | چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۱ ب.ظ

در پی وقوع حادثه تروریستی در اورلاندوی آمریکا، "رامین پارسا" مبلّغ مسیحیت صهیونیستی و "دونالد ترامپ" نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم‌نوا با یکدیگر نوک پیکان حملات خود را به سمت مسلمانان نشانه گرفتند.

به گزارش سراج، بیش از هشت دهه پیش یونگ پارک "نظر یک شرقی درباره تمدن آمریکایی" را منتشر کرد که در بخشی از آن نوشته بود: "برای آمریکایی‌ها زندگی، بیزینس و سیاست یک شوخی است. هیچ‌کس برای جراحی پیش قصاب نمی‌رود. هیچ‌کس برای مجوز داشتن سگ به سلمانی نمی‌رود. اما برای حکمران شدن نه آموزش لازم است، نه تجربه، نه آزمون، نه مجوز."

این توصیف بذله‌گویانه، به نحو خیلی خوبی اوضاع سیاست و شرایط رئیس جمهور شدن را در آمریکا نشان می‌دهد؛ چنان‌که اظهارات یک میلیاردر بی‌اطلاع از سیاست و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 به‌نام "دونالد ترامپ بر این موضوع صحه می‌گذارد.

هرچند همه رؤسای جمهور آمریکا چه از جناح جمهوری‌خواه و چه دموکرات، سر سازگاری با اسلام نداشته و ندارند، اما مرور اظهارات چند ماهه گذشته "دونالد ترامپ"، خوی اسلام‌ستیزانه این نامزد جمهوری‌خواه را بیش از دیگران جلوه‌گر کرده است.

حادثه تروریستی چند روز پیش در اجتماع هم‌جنس‌گرایان در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا نیز بهانه‌ای به دست ترامپ داده تا از این قبیل حوادث استفاده‌های تبلیغاتی خود را ببرد.

در واقع او پیروز میدان این حادثه شناخته می‌شود و همان‌گونه که در سخنرانی‌های آتشین نژادپرستانه ترامپ، مسلمانان متهمان ردیف بودند، بار دیگر قربانی اصلی ماجرا مسلمانان بی‌گناه هستند.

این نامزد راست افراطی آمریکا در واکنش به این حادثه با غرور و افتخار در توئیتر نوشته: "اگر رئیس‌جمهوری اوباما در نهایت از واژگان «تروریسم اسلام افراطی» استفاده نکند، «باید فورا از مقام خود، با رسوایی، کناره‌گیری کند."

همین توئیت کافی بود تا یکی از عناصر فرقه مسیحیت تبشیری، "دونالد ترامپ را تنها سیاست‌مداری بداند که حق را در مورد اسلام می‌داند" و در مقابل، باراک اوباما نیز از جانب او با صفت "شدیدا نادان از حقیقت اسلام" خطاب شود.

در ارتباط با حادثه تروریستی پیش‌گفته، هافینگتون پست گزارش داده، دونالد ترامپ در یک میتینگ انتخاباتی در کارولینای جنوبی در جمع طرفدارانش گفته: "باید ورود مسلمانان به آمریکا ممنوع شود. باید مرزهایمان را به روی آن‌ها ببندیم. آن‌ها نسبت به ما کینه داشته و خشونت به خرج می‌دهند. چاره‌ای نداریم. چاره‌ای نداریم، چاره‌ای نداریم. حتی دوستان مسلمانم با این گفته من موافق هستند."

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان سیاسی و رسانه‌ای در آمریکا، دونالد ترامپ را یک "فاشیست لمپن" می‌دانند که پوپولیسم را در خدمت منافع خود به کار می‌گیرد.

"مقایسه ترامپ با آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان نازی" و "تعبیر دنیا به یک کابوس در سال 2017 در صورت رئیس جمهور شدن او" در برخی از رسانه‌های آمریکا نیز از جمله توصیف‌های قابل توجه درباره شخصیت این میلیاردر جنجالی است.

با وجود این، اگر موضوع حمایت "رامین پارسا" مجری شبکه مسیحی نجات از ترامپ، در کنار تلاش این نامزد جمهوری‌خواه برای جذب آرای مسیحیان تبشیری قرار بگیرد، جای تأمل بسیاری دارد.

به‌عبارت دیگر این دوگانگی، پرده از یک ائتلاف بین رادیکال‌های سیاسی و تندورهای فرقه‌ای در آمریکا برمی‌دارد؛ همان پیوندی که در نقطه "اسلام‌ستیزی سیستماتیک" جاری در این کشور به هم می‌رسند.

البته اسلام‌ستیزی و نژادپرستی در بین مبلغان مسیحیت تبشیری سابقه‌ای دیرینه دارد که در یک مورد تأسف‌بار، پس از فوت محمدعلی کلی، رامین پارسا با انتشار پستی در فیس‌بوک به این بوکسور مسلمان توهین کرد.

نکته جالب توجه‌ای که باید مطمح نظر قرار بگیرد، دیدگاه صاحب‌نظران آمریکایی درباره دونالد ترامپ است که او را تنها در حد یک میلیاردر روانی-و نه سیاست‌مداری عاقل- می‌دانند.

جب بوش یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا پیش‌تر درباره ترامپ چنین اظهار نظر کرده بود: "ترامپ یک بیمار روانی است و حرف‌هایش را نباید جدی گرفت."

هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا درباره او گفته: "سیاست‌های دونالد ترامپ موجب گسترش نابرابری و تبعیض در میان مردم آمریکا می‌شود."

گفتنی است، پیش‌تر نیز در پی اظهار نظر ترامپ درباره ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا، بسیاری از نهادها و شخصیت‌های سیاسی این کشور و کشورهای دیگر این سخنان را محکوم کرده بودند./رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی