صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

عبور از مسیحیت در شبکه‌های تبشیری فارسی‌زبان

محمد باقر منتظر القائم | دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷ ق.ظ

در برنامه پژواک که از شبکه مسیحی محبت پخش می‌شود، همه اصول مسیحیت به گوشه‌ای رانده شده، مجریان آن با پوششی بسیار نامناسب به روی صحنه رفته و بر خلاف آموزه‌های مسیحیت حجاب را امری اختیاری معرفی می‌کنند.

به گزارش سراج، شبکه‌های ماهواره‌ای مسیحی در کنار کلیساهای مسیحی و سازمان‌های تبشیری از اصلی‌ترین ابزارهای تبلیغ مسیحیت صهیونیستی در جهان هستند.

مسیحیتی که در این رسانه‌ها به عموم عرضه می‌شود، اما با مسیحیت راستین و واقعی که دین‌داران حقیقی می‌شناسند، فاصله زیادی دارد.

یکی از موارد تعارض عملکرد مسیحیان تبشیری با دستورهای کتاب مقدس در مسأله "حجاب" خودنمایی می‌کند؛ تا آن‌جا که در عمل هیچ تقید و پایبندی به این مسأله مهم دیده نمی‌شود.

با وجود تأکیدهای زیاد بر حفظ حجاب در کتاب مقدس، مجریان زن برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای مسیحی بدون رعایت کمترین حجاب و پوششی به روی صحنه می‌روند و حتی با شدیدترین الفاظ به حجاب حمله می‌کنند.

در یک مورد در برنامه "پژواک" شبکه محبت- که با پوشش نامناسب مجریان برنامه به روی آنتن می‌رود- تاخت و تاز عجیبی بر ضد حجاب صورت گرفت و مجریان زن  برنامه، حجاب را "غیر اجباری" معرفی می‌کردند و نظر ادیان را در این‌باره یکی نمی‌دانستند.

البته این هنجارشکنی تنها به برنامه‌های ماهواره‌ای مسیحی ختم نمی‌شود و کلیساهای وابسته به فرقه مسیحیت تبشیری و صهیونیستی، خودشان مروجان بی‌بندوباری و بی‌حجابی هستند.

گریز از حجاب و شیوع بدپوششی در مسیحیت در حالی است که در این دین، موضوع پوشش اهمیت زیادی داشته و زنان معتقد به حضرت مسیح(ع)، می‌کوشیدند مانند حضرت مریم موی خود را بپوشانند و با حجاب وارد جامعه شوند.

اگر بخواهیم حقیقت ماجرا را ملموس‌تر بیان کنیم، باید بگوییم اصولا به خاطر ترویج بی‌حجابی و روابط خارج از عرف در فرقه مسیحیت تبشیری است که عده‌ای لاابالی به سمت این فرقه گرایش پیدا می‌کنند.

بر این اساس حتما بزرگان فرقه مسیحیت تبشیری حاضر نیستند، حجاب را اجباری معرفی کنند؛ چرا که اندک مراجعین سست‌عقیده خود را نیز از دست می‌دهند.

البته شاید عده‌ای این‌گونه تصور کنند که حجاب مختص به اسلام بوده و از زمان بعثت پیامبر اعظم(ص) واجب شده است، ولی سابقه حجاب را باید در ادیان گذشته آسمانی جستجو کرد.

بنا بر آموزه‌های مسیحیت، برای از بین بردن زمینه هرگونه تحریک و تهییج، زنان شدیدتر از یهودیت و حتی آیین زرتشتی، به رعایت کامل پوشش و دوری از هرگونه آرایش و تزیین فرا خوانده شده‌اند.

در عهد جدید می‏خوانیم: "همچنین زنان پیر در سیرت متقی باشند و نه غیبت‏گو و نه بنده شراب زیاده؛ بلکه باید آن‌چه را که نیکوست تعلیم دهند* تا زنان جوان را خِرَد بیاموزند که شوهردوست و فرزنددوست باشند* و خرداندیش، عفیفه، خانه‏نشین، نیکو و مطیع شوهران خود که مبادا کلام خدا متهم شود."[1]

دستورهای مسیحیت درباره پوشش زن آن‌قدر شدید بود که مطابق با جمله اخیر، بهتر بود زنان خانه‌نشین، نیکو و مطیع شوهران خود باشند و کمتر وارد اجتماع شوند.

علاوه بر این، کتاب مقدس لزوم پوشاندن موی سر به‌ویژه در مراسم عبادی، لزوم سکوت در کلیسا، باوقار و امین بودن زن و نهی از نگاه ناپاک به بیگانگان را خاطرنشان و مردان را از نظر شهوت انداختن به زنان نهی و این عمل را معادل زنا معرفی می‌کند.[2]

در مورد لزوم آراستگی به حیا و کنار نهادن آرایش ظاهری در عهد جدید چنین آمده است: "همچنین زنان، خویشتن را بیارایند به لباسِ مزّین به حیا و پرهیز؛ نه به زلف‏ها و طلا و مروارید و رختِ گران‏بها."[3]

"زن با سکوت به کمال اطاعت تعلیم گیرد* و زن را اجازت نمی‏دهم که تعلیم دهد یا بر شوهر مسلّط شود؛ بلکه در سکوت بماند."[4]

گفتنی است، فرقه مسیحیت تبشیری و صهیونیستی با پشت پا زدن به همه مبانی مسیحیت، نه تنها حجاب زنان را اجباری نمی‌داند، بلکه با تفسیرها و تأویل‌های متعدد از کتاب مقدس، "ترویج بدحجابی و بی‌بند‌وباری" را  لازمه جذب افراد به مسیحیت می‌داند./رهپویان هدایت

 



[1] تیطس، باب 2 جملات 3 تا 5

[2]  متی، باب 5 جملات 27 و 28

[3]  اول تیموتائوس، باب 2 جمله 9

[4]  همان،  جملات 11 و 12

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی