صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

قتل عام سرخ‌پوستان آمریکا توسط مهاجران پروتستان

محمد باقر منتظر القائم | سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۴۰ ق.ظ

جنایت مهاجران اولیه پروتستان به آمریکا بر ضد سرخ‌پوستان تا جایی پیش رفت که به گفته رئیس یکی از قبایل، از زمان حضور "کریستف کلمب" تا جنگ جهانی دوم، جمعیت سرخ‌پوستان از 60 میلیون به 800 هزار نفر کاهش یافته بود.

جنایت مهاجران اولیه پروتستان به آمریکا بر ضد سرخ‌پوستان تا جایی پیش رفت که به گفته رئیس یکی از قبایل، از زمان حضور "کریستف کلمب" تا جنگ جهانی دوم، جمعیت سرخ‌پوستان از 60 میلیون به 800 هزار نفر کاهش یافته بود.

به گزارش سراج، در کتاب تلمود یهودیان آمده است که اگر غیر یهود در دریا در حال غرق شدن است، نباید نجاتش بدهى، زیرا آن هفت ملتى که در زمین کنعان بودند و بنا بود یهود آن‌ها را به قتل برساند، همه آن‌ها نابود نشدند و ممکن است آن شخصى که در حال غرق شدن است، از آن‌ها باشد.

بر همین اساس هنگامی که مهاجران اولیه پروتستان به آبادی‌های ماساچوست در نیوانگلند پای گذاشتند، خود را به عبرانی‌های قدیم تشبیه کردند و آمریکا را "اورشلیم" یا "کنعان جدید" به شمار آوردند.

نخستین مهاجران پروتستان با خود آداب و رسوم و اعتقادات تورات و تفسیرهای مبتنی بر عهد عتیق کتاب مقدس را که در قرن شانزدهم در انگلستان و اروپا منتشر شده بود، حمل می کردند.

این‌گونه بود که تعقیب، قتل و کشتار سرخ‌پوستان در دنیای جدید توسط مهاجران پروتستان پیورتانی (پرهیزکاران) دقیقا به مانند تعقیب، قتل و کشتار کنعانی‌های فلسطینی توسط عبرانی‌های قدیم بود.

چنان‌که عبرانی‌ها به دنیای بدون کنعانی‌ها فکر می‌کردند، استعمارگران پیورتانی با این عقیده که سرخ‌پوستان همان کنعانی‌های فلسطینی هستند، آن‌ها را به قتل می‌رساندند و اندیشه دنیایی بدون سرخ‌پوستان را در سر می‌پروراندند.

رسوخ این انگیزه موجب شده بود، بنیانگذاران ایالات متحده آمریکا همچون: "فرانکلین" و "جفرسون" نیز اصرار داشتند تا خروج عبرانیان از مصر و حرکت به سمت به سرزمین کنعانیان فلسطین را بهترین الگو و سرمشق مبارزات رهایی‌بخش ملت آمریکا جلوه دهند.

مهم‌ترین کاری که پیورتانی‌ها پایه‌های آن را در دنیای جدید بنا گذاشتند، اندیشه "سوگند" یا "پیمان" برگرفته از "سوگند میان موسی و یهوه" بود.

این گروه با خداوند چنین پیمان بستند که "اگر خداوند، رفتن ما به دنیای جدید را فراهم سازد، جامعه‌ای خواهیم ساخت، که در آن قوانین الهی حکومت کند."

اعتقاد به زمینه‌سازی برای ظهور عیسی(ع) سبب شد، این بار آمریکا نام "سرزمین موعود"، "صهیون"، "اسرائیل جدید"، "سرزمین کنعان" و نام‌های این چنینی که در عهد عتیق بر فلسطین گذاشته بودند، را به خود بگیرد و این‌گونه زمینه برای کشتن انسان‌های بی‌گناه فراهم شود.

فرقه مسیحیت یهودی شده آن‌چنان به پیشتازی ادامه داد که نخستین کتاب چاپ شده در آمریکا، کتاب "مزامیر داوود بود" که در سال 1640 منتشر و سپس کتاب "نحو عبری" در ابتدای سال 1735 چاپ و حروف عبری خاصی در آن وارد شد.

تعصب بیش از اندازه مسیحیان پروتستانی نسبت به یهودیان به‌عنوان "قوم برگزیده" و "سرزمین موعود"، توجیه‌کننده جنگ بی‌رحمانه آن‌ها بر ضد سرخ‌پوستان و بیرون راندن آن‌ها از سرزمین‌شان بود.

از این‌رو ملت برگزیده جدید (آمریکایی‌ها) در سرزمین جدید (آمریکا)، می‌بایست خود را از بندگی مصر (انگلیس) آزاد می‌کردند و بر فلسطینی‌ها (سرخ‌پوستان) پیروز می‌شدند.

پس از استقلال آمریکا نیز عقاید افراطی صهیونیستی دامن سرخ‌پوستان بی‌پناه را گرفت. طراحی نظریه "سرنوشت آشکار" در سال 1856 با این مفهوم که خداوند برای ملت برگزیده (آمریکایی‌ها) مقدر نموده است، جهان را تا پایان تاریخ رهبری کنند، مجوز جنایت‌های جدیدی شد.

این نظریه، قتل عام سرخ‌پوستان، به بندگی گرفتن سیاه‌پوستان و بردگان و الحاق فلوریدا، تگزاس، نیومکزیکو، کالیفرنیا، آلاسکا، هاوایی و لوئیزیانا را توجیه می‌کرد.

جنایت بر ضد سرخ‌پوستان تا جایی پیش رفت که به گفته رئیس یکی از قبایل، از زمان حضور کریستف کلمب تا جنگ جهانی دوم جمعیت سرخ‌پوستان از 60 میلیون به 800 هزار نفر کاهش یافته بود.

علاوه بر این‌ها باید به کوچ دادن اجباری و جنگ‌های متعاقب آن نیز اشاره کرد که در این زمینه آمریکایی‌ها در  نیمه دوم قرن نوزدهم، نقش پررنگی در کشتار سرخ‌پوستان آمریکای شمالی ایفا نمودند.

گفتنی است، پروژه عقیم‌سازی زنان سرخ‌پوست نیز از سال‌های نخست اشغال سرزمین بومیان آمریکا رقم خورد؛ تا جایی که تنها در جزیره هیسپانیکلا در سال 1492 بین هفت تا هشت میلیون بومی زندگی می‌کردند که این جمعیت در سال 1496 به چهار میلیون و در سال 1570 به 125 نفر کاهش پیدا کرد./رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی