صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

برخورد خشن با جوینده حقیقت در کلیسای عمانوئیل

محمد باقر منتظر القائم | سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۰۷ ب.ظ

یکی از کاربران مسیحی شبکه اجتماعی فیس‌بوک در خصوص ماجرای پرسیدن سؤال از شیخ کلیسای غیرقانونی عمانوئیل و برخورد نامناسب با او، دست به افشاگری زد.

به گزارش سراج، آموزه تثلیث از یک طرف به مثابه "پاشنه آشیل" می‌ماند و از طرف دیگر خطر قرمز فرقه مسیحیت تبشیری و صهیونیستی به‌شمار می‌آید.

دلیل جمع شدن این دو بُعد در یک موضوع آن است که پرسیدن از تثلیث، از نظر مبشران فرقه مسیحیت تبشیری، نشانه "ورود شیطان در وجود فرد" بوده و همچنین "نقطه ضربه‌پذیری" است که به محض مطرح شدن سؤال درباره آن، همه از آن فرار می‌کنند.

برای مثال می‌توان از مجریان شبکه‌های ماهواره‌ای و مبلّغان کلیساهای پروتستانی نام برد که در خصوص این آموزه، روشن‌گری نمی‌کنند و با گفتن عبارات کلیشه‌ای و کُلّی، پاسخ قانع‌کننده‌ای به فرد جویای پاسخ نمی‌دهند.

در یک مورد، عضو سابق کلیسای غیرقانونی عمانوئیل تهران، خاطره تکان‌دهنده و عبرت‌آموزی از ماجرای پرسیدن درباره آموزه تثلیث در فضای مجازی منتشر کرده است.

ماجرا از این قرار بوده که در یک جلسه، "مهرداد سجادی" از اعضای هیئت مشایخ کلیسا درباره یکی از اقنوم‌های سه‌گانه یعنی حضرت عیسی(ع)، مدعی شده بود که این پیامبر بزرگ الهی، فرزند خدا است و دلیل آن را "داشتن مادر و نداشتن پدر زمینی" برای ایشان برشمرده و این دلیل را برای اثبات خدا بودن مسیح(ع) کافی دانسته بود.

این عضو سابق کلیسای انجیلی عمانوئیل، پس از خواندن داستان آفرینش آدم و حوا در سِفر پیدایشِ کتاب مقدس، به بی‌اساس بودن این دلیل و نداشتن قدرت قانع‌کنندگی آن پی برده و تناقض‌های زیادی ذهن او را درگیر خود می‌کند که در ادامه با برخورد نامناسب شیخ کلیسا مواجه می‌شود.

 در قسمتی از مطلب کاربر مسیحی شبکه فیس‌بوک آمده است: "...با خود گفتم که خب آدم هم درست مثل مسیح پدر ندارد و یه‌ذره که بیشتر فکر کردم دیدم مادر هم ندارد، با خود گفتم خب اگر ملاک، نداشتن پدر زمینی باشد که ایشون مادر هم ندارند، پس این‌طوری که حضرت آدم فرزند ارشد خدا می‌شود. هم زودتر به دنیا آمده و هم مادر ندارد، پس نتیجه می‌گیریم که فردی با این شرایط دلیل نمی‌شود که فرزند خدا باشد."

"جلسه بعد که به کلاس رفتم و فکر می‌کردم به نتیجه بزرگی دست پیدا کردم واگر الآن بگم مورد استقبال همه علی‌الخصوص برادر مهرداد قرار می‌گیرم، با مطرح کردن اینکه باباجان اینکه مسیح پدر ندارد، دلیل نمی‌شود که به او بگوییم فرزند خدا و این اشتباه است و برادر مهرداد با نگاه تندی به من گفت، برو بشین سَرِ جات و سعی کن شیطان رو از خودت دور کنی و از این سؤال‌ها سرکلاس مطرح نکنی. خیلی ضایع شدم و رفتم نشستم و دیگه صحبتم رو ادامه ندادم."

بر اساس گزارش رهپویان هدایت، کلیساهای غیرقانونی پروتستانی در ایران با توجه به اینکه خاستگاه رسمی و قانونی ندارند، محل جولان و ظهور چهره‌هایی بوده که نه تنها به حضرت مسیح اعتقادی نداشته‌اند، بلکه با بدترین شکل ممکن با منتقدین و جویندگان حقیقت برخورد می‌کرده‌اند.

رفتارهای فرقه‌ای این‌چنینی نه نخستین مورد در فرقه مسیحیت تبشیری بوده و حتما آ‌خرین مورد آن هم نخواهد بود. البته باید اضافه کرد این تنها گوشه‌ای از حقایق افشا شده از درون کلیساهای غیرقانونی است.

گفتنی است، هیئت مشایخ کلیسای غیرقانونی عمانوئیل در مدت فعالیت خود با زیر پا گذاشتن قوانین موضوعه و اساسی جمهوری اسلامی ایران، با دادن وعده‌های پوچ و اغواکننده به افراد- و به‌خصوص جوانانِ کم‌تجربه- آن‌ها را به دام انداخته و به فرقه مسیحیت تبشیری دعوت می‌کردند./رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی