صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

افشاگری هرمز شریعت درباره حامیان مالی شبکه‌های مسیحی+سند

محمد باقر منتظر القائم | يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹ ق.ظ

مدیر شبکه ماهواره‌ای "هفت" در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، سازمان‌های بزرگ تبشیری را حامیان مالی شبکه‌های مسیحی معرفی کرد.

 به گزارش سراج، منبع تأمین هزینه‌های مالی شبکه‌های ماهواره‌ای مسیحی همیشه سؤال‌برانگیز بوده و هیچ‌گاه اطلاع‌رسانی دقیق و شفافی در این خصوص صورت نگرفته است.

با وجود آن‌که چهارقلوهای مهاجم "محبت"، "نجات"، "ست‌سون‌پارس" و "هفت" به‌صورت شبانه‌روزی بر ضد اسلام و مسلمانان برنامه‌ پخش می‌کنند، مدیران و دست‌اندرکاران آن‌ها همچنان مدعی هستند این رسانه‌های مسیحی مستقل و غیردولتی هستند.

اما "هرمز شریعت" که خود مدیر شبکه مسیحی "هفت" و در گذشته در شبکه‌ ماهواره‌ای "محبت" فعالیت داشته، اشاره کوتاهی به حامیان و پشتیبانان مالی این شبکه‌ها کرده است.

او در صفحه اختصاصی خود در فیس‌بوک نوشت: "... شبکه‌های دیگر[مسیحی] توسط سازمان‌های بزرگ مسیحی حمایت مالی می‌شوند."


تصویر پست هرمز شریعت در فیس‌بوک


البته به جا بود که هرمز شریعت به منبع درآمدهای سازمان‌های مسیحی هم اشاره‌ای گذرا می‌کرد؛ چرا که این مؤسسات تبشیری نیز از دولت‌ها و کارتل‌های بزرگ صهیونیستی تغذیه می‌شوند.

همچنین این مبلّغ مسیحیت صهیونیستی در شبکه ماهواره‌ای هفت، ضمن اینکه گفت نمی‌خواهد زیاد وارد جزئیات شود، ولی شبکه‌های مسیحی را از لحاظ مالی "غیرمستقل" معرفی کرد.

مسأله قابل توجه آن است که گردانندگان این شبکه‌ها به‌صورت مرتب از بینندگان تقاضای کمک می‌کنند و در تارنماهای وابسته به آن‌ها نیز بخشی به‌عنوان کمک مالی پیش‌بینی شده است، تا از این طریق خود را مستقل جلوه دهند.

از کمک مالی افراد که صحبت به میان می‌آید، بلافاصله ذهن به این سمت پیش می‌رود که آیا می‌توان با این کمک‌های قطره‌ای به ایجاد و اداره شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخت؟

برای پاسخ به این سؤال کافی است محاسبه‌ای هر چند سطحی درباره هزینه‌های مرتبط با شبکه‌های ماهواره‌ای صورت بگیرد. قیمت اجاره فضا در ماهواره "هات‌ برد" بابت هر مگابیت حدود ۱۳ هزار یورو در ماه است و با توجه به پخش شبانه‌روزی این شبکه‌ها، اگر پهنای باند هر کدام از آن‌ها 4 مگابیت در نظر گرفته شود، تنها برای روی ایر بودن بر روی هاتبرد، برای هر شبکه ماهانه 52 هزار یورو - تقریبا 208 میلیون تومان- باید پرداخته شود.

با این حساب، تنها هزینه اجاره کانال چهار شبکه مسیحی، ماهانه حدود 832 میلیون تومان و حدود 10 میلیارد تومان در یک سال می‌شود. این مبلغ، حتی جدای از دستمزد کارکنان، برنامه‌های خریداری شده، دوبله، دکور، مصاحبه‌ها، تهیه برنامه‌های تلویزیونی و... است.

چگونگی تحقق همین مبلغ هنگفت، تردیدهای جدی را برای مخاطب در مورد منبع تأمین هزینه‌های شبکه‌های مسیحی به وجود می‌آورد و این یقین را به وجود می‌آورد که کمک‌های مالی اشخاص نمی‌تواند جوابگوی این هزینه‌ها باشد.

بر اساس گزارش رهپویان هدایت، رسانه‌ها انگیزه و سلیقه منابع، افراد، حزب یا حکومتی را دنبال می‌کنند که تأمین مالی آن را به عهده دارند و به مرور به یک بنگاه تبلیغاتی تبدیل می‌شوند.

 بدین ترتیب رسانه‌ها عموما از رویکرد ظاهری اعلام شده خود فاصله گرفته و دستورالعمل و الگوی فرقه، حزب یا حکومتی که از آن تأمین مالی شده‌اند را دنبال می‌کنند.

همچنان‌که در شبکه‌های ماهواره‌ای مسیحی مشاهده می‌شود، مرتب از آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی تمجید به‌عمل می‌آید و برنامه‌های هدف‌مندی- به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم- در راستای برجسته‌سازی مسائل داخلی ایران و پیشبرد سیاست"اسلام‌هراسی" و "ایران‌هراسی" تولید و به روی آنتن می‌رود.

با توجه به اینکه وابسته بودن به کشورهای خارجی یک آفت بزرگ برای یک رسانه محسوب می‌شود، مسئولین این شبکه‌ها تمامی تلاش خود را برای پنهان ماندن این وابستگی به‌کار می‌گیرند، اما باز هم فردی مانند: "هرمز شریعت" به‌هر علت درباره پشت پرده حامیان مالی این شبکه‌ها دست به افشاگری می‌زند.

خاطرنشان می‌کند به جزء افرادی خودفروخته که مجری برنامه‌های شبکه‌های مسیحی هستند و به زبان فارسی صحبت می‌کنند، بقیه عوامل و دست‌اندرکاران این شبکه‌ها غیر ایرانی بوده و رد پاهایی از حضور عناصر ضد انقلاب، منافق و اعضای سرویس‌های جاسوسی غربی در این شبکه‌ها قابل مشاهده است./رهپویان هدایت 

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی