صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

طلاق و نفرت دوطرفه سرانجام ازدواج فرقه‌ای

محمد باقر منتظر القائم | چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷ ق.ظ

ازدواج فرقه‌ای "سعید عابدینی و نغمه شریعت‌پناهی" به نفرت و درخواست طلاق دوطرفه منجر شد؛ تا جایی که سعید پس از آزادی هنوز حاضر به ملاقات با خانواده‌اش نشده است.

به گزارش سراج، موضوع ازدواج و مباحث مرتبط با آن در فرقه‌ها حائز اهمیت زیادی است و بر این اساس بنا به صلاحدیدهای فرقه‌ای افرادی با یکدیگر ازدواج و زوج‌هایی نیز از یکدیگر جدا می‌شوند.

نمونه ازدواج‌ها و طلاق‌های این‌چنینی در فرقه مسیحیت صهیونیستی و تبشیری نیز بارها مشاهده شده و با احتمالی نزدیک به یقین می‌توان گفت ازدواج‌های صورت گرفته در این فرقه، به نفرت دوجانبه و طلاق منجر می‌شود.

یکی از این زوج‌ها "سعید عابدینی و نغمه شریعت‌پناهی" هستند که بنا به گزارش "واشنگتن‌پست"، نغمه از ابتدا با تحمل دردسرهای زیاد به زندگی با سعید ادامه داده و از اینکه سال‌ها موضوع آزار-آزارهای همسرش به او- را مطرح نکرده بود، عذرخواهی کرده است.

البته پیش‌ از این "سعید عابدینی" که پس از بازگشت به آمریکا هنوز با خانواده‌اش دیدار نکرده، نغمه را به طلاق تهدید کرده بود و "نغمه شریعت‌پناهی" نیز در تقابل با سعید تنها پنج روز پس از آزادی او از زندان، در شهر "بویسی" درخواست قانونی برای جدا شدن را ارائه کرد.

پیش‌بینی این جدایی و نفرت طرفینی پیش‌تر در وبلاگ رهپویان هدایت صورت گرفته بود، اما با توجه به اینکه متأسفانه برخی از رسانه‌های داخلی از یک مجرم اخلاقی با عنوان "کشیش" یاد کردند، مروری مختصر بر زندگی سراسر فساد ِ"سعید عابدینی" خالی از فایده نخواهد بود.

خوب است ابتدا به این نکته اشاره شود که مقام کشیشی یکی از مراحل روحانی در دین مسیحیت است که افراد اندکی قادر به دست‌یابی به آن بوده و به حق و انصاف، به‌کار بردن آن برای یک فرد فاسدالاخلاق، جفای بس عظیم به این دین آسمانی است.

بر اساس گزارش رهپویان هدایت، سعید عابدینی در خانواده‌ای متزلزل و پرمشاجره متولد، رشد و نمو یافت. از همان کودکی با مشکلات خانوادگی و شخصیتی گوناگونی مواجه شده بود و در ابتدای دهه سوم زندگی خود دست به یک خودکشی نافرجام می‌زند.

این فرد که عقیده ثابتی نداشت، با گرویدن به فرقه مسیحیت صهیونیستی ناسازگاری اجتماعی خود ناشی از عقده‌های کودکی و نوجوانی را بروز داد و پس از آن اقدام به راه‌اندازی کلیساهای غیر قانونی خانگی کرد.

سعید عابدینی در این محفل‌های غیرقانونی، بیش‌ترین ضربه را به مسیحیت راستین وارد می‌کرد و با جمع کردن دختران و زنان جوان متعرض آن‌ها می‌شد و حتی ریشه‌دار شدن فساد در وجودش، باعث شد که او ارتباطات خارج از عرفی با محارم خود برقرار کند که به دلیل مخالفت با اخلاق حسنه از بیان آن اجتناب می‌شود.


تصویر سعید عابدینی و دختران اغفال‌شده در کلیسای غیرقانونی خانگی


او با برقراری ارتباطات مشکوک و ازدواج فرقه‌ای با خانواده‌ای منافق‌پرور، توانسته بود اعتماد سرویس جاسوسی آمریکا(سیا) را به خود جلب کند. از این رو مأموریت راه‌اندازی پرورشگاه‌های تربیت کودکان بی‌دین و تشکیل کلیساهای غیر قانونی خانگی بر عهده او قرار گرفت.

خانواده شریعت‌پناهی که سعید به واسطه ازدواج با یکی از آن‌ها موفق به زندگی در غرب شده بود، افرادی بودند که با گروهک تروریستی منافقین ارتباط داشتند و یکی از اعضای آن به‌نام "هم‌راز"، سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی در نبردی مسلحانه یکی از حافظان نظم و امنیت را به شهادت رسانده و خود نیز به مجازات اعدام محکوم شده بود.

با وجود ازدواج فرقه‌ای "سعید عابدینی با نغمه شریعت‌پناهی"، او با زنان مختلفی ارتباط داشت و اطلاع از همین رابطه‌های خلافِ اخلاق بود که نغمه را دچار بیماری‌های روانی کرد و اکنون از اینکه آن‌ها را بیان نکرده، اظهار پشیمانی می‌کند.

این مجرم اخلاقی-امنیتی به همراه زنان فاسد، سفرهای زیادی به خارج از کشور داشت؛ در حالی که منبع تأمین هزینه‌ این سفرها، به‌صورت آشکار معلوم نبود؛ ولی قدر متیقن آنکه از عهده خود او خارج بود.


تصویر یکی از سفرهای سعید عابدینی به خارج از کشور


سعید عابدینی به هیچ اصلی از اعتقادات مسیحیت پایبند نبود و تظاهر به مسیحیت نیز برای دستیابی به دورنمای ترسیم شده در ذهن خیال‌پردازش بود و در این راه از ارتکاب هر گونه فسادهای ضد اخلاقی و حتی ضد انسانی، ابایی نداشت.

سودای زندگی در غرب، وی را چنان مفتون کرده بود که در قبال به دست آمدن آن، حاضر به هر گونه خیانتی به کشور خود بود و علی‌رغم تذکراتی که در رابطه با فعالیت‌های مجرمانه خود داشت،‌ دست از آن نکشید.

سعید عابدینی در یکی از مأموریت‌های خود به ایران، ‌بازداشت و به جرم" اقدام علیه امنیت ملی از طریق راه اندازی کلیساهای خانگی" به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد.

متعاقب این اتفاق،"نغمه شریعت‌پناهی" که از زندانی بودن سعید عابدینی بسیار خشنود به نظر می‌رسید، قرص‌های آرامش‌بخش خود را ترک کرد و هر روز اوضاع جسمی و روحی او از قبل بهتر می‌شد.

با وجود آنکه نغمه در ظاهر تحرکاتی در جهت آزادی سعید انجام می‌داد، ولی با ریزبینی و موشکافی می‌توان فهمید که زندانی بودن سعید منافع بیش‌تری برایش داشت و از این‌رو حاضر به آزادی او نبود؛ همچنان‌که در آستانه آزادی سعید از پیگیری پرونده‌‌اش انصراف داد.

پس از آزادی "سعید عابدینی" از زندان نیز هیچ شادمانی از "نغمه شریعت‌پناهی" مشاهده نشد و دو طرف یکدیگر را به جدایی و طلاق تهدید کردند و این روند همچنان نیز ادامه دارد و آینده آن نیز چندان غیرقابل پیش‌بینی نیست.

گفتنی است، فساد و ناهنجاری در خانواده سعید عابدینی،‌ سابقه‌ای طولانی داشته و پدر و مادر او نیز با یکدیگر اختلاف داشته و مادرش به دلیل خیانت‌های مکرر همسرش، دچار افسردگی حاد و اختلالات روحی و روانی شده و تحت نظر روان‌پزشک قرار دارد./رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۱)

  • مهدی ابوفاطمه
  • اللهم عجل لولیک الفرج

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی