صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

تروئیکای تبشیری در خدمت ثروت‌اندوزی هرمز شریعت‌پناهی

محمد باقر منتظر القائم | چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۴۸ ب.ظ

"سازمان‌های تبشیری صدای شهدا و ایران زنده و شبکه ماهواره‌ای هفت" دست به دست هم داده تا هرمز شریعت‌پناهی را از لحاظ مالی تأمین کنند و در برابر آن، او در خدمت بی‌چون‌وچرای فرقه مسیحیت صهیونیستی درآمده است.

به گزارش سراج، سال گذشته فایلی صوتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که گوینده آن از ثروت‌های بادآورده "هرمز شریعت‌پناهی" رمزگشایی کرده و گفته بود، او هر سال یک میلیون دلار از دولت بوش برای کارهای سیاسی بر ضد ایران پول می‌گرفته و هم‌چنین از ده‌یک‌های کلیسا برای سفرهای شخصی‌اش استفاده می‌کند.

بر این اساس، هرمز شریعت‌پناهی نزدیک به 200 تا 300 هزار دلار درآمد دارد و پنج‌هزار دلار حقوق خود را نیز از طریق هدایای کلیسا به دست می‌آورد.

جمع همین اعداد هم نشان می‌دهد که رؤیای تغییر دین مردم ایران آن‌چنان برای کشورهای غربی و در رأس آن‌ها "آمریکا" اهمیت دارد که برای دست‌یابی به این هدف راهبردی، سازمان‌ها و شبکه‌های مختلفی را با صرف هزینه‌های هنگفت راه‌اندازی می‌کنند، هر چند که در عمل موفقیت قابل توجهی ندارند.

در این گزارش، تلاش می‌شود تا ارتباط هرمز شریعت‌پناهی با مراکز اصلی تبشیر مسیحیت صهیونیستی ردگیری و بر اساس آن، بخش ناچیزی از رابطه مستقیم ثروت‌های او با خوش‌خدمتی‌اش به جریان صهیونیسم بین‌الملل آشکار شود.

شاهد اول این رابطه دوطرفه، نقش بستن تصویری از "هرمز شریعت مجری شبکه صهیونیستی هفت" بر روی تارنمای اینترنتی سازمان تبشیری "صدای شهدا" است که می‌تواند قسمتی از ارتباط‌های پشت پرده همکاری‌های آن‌ها را هویدا ‌کند.

این سازمان که یکی از زیرمجموعه‌های فعال اردوگاه صلیبی به شمار می‌آید، با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای در صدد ترویج مسیحیت صهیونیستی در بین کشورهای مسلمان است.

"سازمان صدای شهدا" که در سال 1967 توسط "ریچارد ورم برند" در کشور آمریکا تاسیس شده، تاکنون توانسته در کشورهایی از قاره‌های آفریقا، آسیا و حوزه آمریکای لاتین با پوشش کمک‌های پزشکی، آذوقه، پوشاک و فعالیت‌های به‌ظاهر بشردوستانه دیگر حضور یابد و برای اهداف کشورهای سلطه‌گر گام‌های زیادی بردارد.

کشورهایی هم‌چون: آنگولا، موزامبیک، اتیوپی، ویتنام، افغانستان، سودان، پاکستان، مصر، عراق و ... مقصد میسیونرهای سازمان پیش‌گفته بوده‌اند و نکته قابل تأمل آن‌که همه این کشورها به نوعی با جنگ‌های داخلی و نابسامانی دست و پنجه نرم کرده‌اند.

به‌عنوان مثال زمانی که جنگ‌های داخلی ویتنام در جریان بود، "ریچارد ورم برند" به همراه همسرش با پوشش کمک به مسیحیان، وارد این کشور شدند و مقدمه‌چینی‌های لازم برای حضور نظامی آمریکا و انجام جنایت در این کشور را فراهم کردند.

سازمان تبشیری دیگر که در سال 2001 توسط "هرمز شریعت" پایه‌گذاری شد، مؤسسه "ایران زنده" است که نخستین برنامه تلویزیونی ماهواره‌ای آن نیز پس از واقعه ساختگی یازدهم سپتامبر و در اوج تحریک احساسات ضد اسلامی غرب، به روی آنتن رفت.

هم‌زمانی تأسیس سازمان تبشیری ایران زنده با عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان، رویدادی اتفاقی نبوده و با برنامه‌ریزی هدفمند و پشتیبانی سرویس‌های جاسوسی غربی صورت گرفت.

هدف اصلی تشکیل "سازمان ایران زنده"، تغییر دین نسل مسلمانان ایران به مسیحیت اعلام شده و در این راه تاکنون از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند؛ از پخش برنامه‌های مختلف تبشیری در شبکه‌های ماهواره‌ای گرفته تا  توزیع ده‌ها هزار جلد انجیل و کتاب‌های تبشیری در ایران، تنها گوشه‌ای از این تلاش فزاینده است.

سازمان تبشیری مورد اشاره، یکی از فعال‌ترین مؤسسات در ترویج و تشویق به ایجاد کلیساهای غیر قانونی خانگی در ایران است؛ به‌نحوی‌که از طریق برنامه‌های تلویزیونی خود، مراحل تشکیل کلیسای خانگی را به‌صورت مجازی به مخاطبین خود آموزش می‌دهند.

علاوه بر این، "سازمان ایران زنده" از ظرفیت فضای مجازی اینترنت نیز برای پیشبرد اهداف خود، نهایت استفاده را برده و در سایت‌های اینترنتی و صفحات شبکه‌های اجتماعی، خود را منجی ایرانی‌ها معرفی می‌کند.

برای نمونه می‌توان به توصیف یکی از بخش‌های سازمان در سایت اینترنتی وابسته به آن اشاره کرد که ضمن توهین آشکار به ملت ایران و با نگرشی قیم‌مآبانه، ایرانیان را نیازمند توجه، مراقبت و راهنمایی می‌داند.

با توجه به این‌که بنا به اعلام گردانندگان این سازمان، شبکه‌های ماهواره‌ای در نقش سلاحی سِرّی و مخفی در جنگ با اعتقادات مسلمانان عمل می‌کنند، "شبکه مسیحی هفت" نیز به‌صورت شبانه‌روزی در سال 2012 توسط "هرمز شریعت" راه‌اندازی شد.

"شبکه صهیونیستی هفت"-که حتی نام آن نیز تداعی‌کننده آماده‌سازی مقدمات ظهور مجدد حضرت عیسی(ع) بر اساس اعتقادات مسیحیت صهیونیستی است-، در پی اختلاف گسترده هرمز شریعت با دیگر سران جریان تبشیر، به‌‌عنوان شبکه مسیحی جدید فارسی‌زبان خودنمایی کرد.

این شبکه کاملا در خدمت تبشیر و تبلیغ مسیحیت صهیونیستی بوده و محتوای برنامه‌های آن نشان می‌دهد،

 هدف برنامه‌های آن نه رساندن پیام حضرت عیسی(ع) است و نه اصولا ارتباطی با ادیان توحیدی دارند؛ بلکه نمایش‌گر قرائتی جدید و افراطی از مسیحیت است که با نام مسیحیت تبشیری و صهیونیستی شناخته می‌شوند.

گفتنی است، سازمان‌ها و رسانه‌های تبشیری که با عنوان خدمات اجتماعی مسیحیان و با مدیریت عناصر جریان پروتستانیسم تشکیل می‌شوند، یکی از ابزارهای حائز اهمیت در فرآیند استحاله فرهنگی جامعه هدف به‌کار می‌روند و برای جلوگیری از پروژه نفوذ نرم دشمن باید عملکرد آن‌ها دقیق و موشکافانه مورد بررسی قرار گیرد./رهپویان هدایت 

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی