صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

بدعتی به‌نام "تعمید اسکایپ"

محمد باقر منتظر القائم | شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹ ق.ظ

پروفایل‌هایی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک وجود دارند که مدیران آن بدون داشتن سواد الهیاتی مسیحی و با هدف سوداگری، مدعی تعمید دادن افراد از طریق اسکایپ هستند.

به گزارش سراج، پس از عروج حضرت عیسی(ع) به آسمان، دین آسمانی مسیحیت دستخوش تغییرها و انحراف‌های بسیاری شد تا جایی که به جرأت می‌توان گفت، آیینی جدید با پوششی دینی خود را به جای آن دین الهی جا زد.

مسیحیتی که پولس با مساعد شدن اوضاع و با سوءاستفاده از فضایی که از غیبت کتاب آسمانی فراهم شده بود، عرضه کرد در واقع انعکاس تمایل‌ها و خواسته‌های بشری در مجموعه‌ای با عنوان کلام خدا بود.

با ادامه روند دخالت بشر در مسیحیت بود که فرصت رشد و برآمدن بدعت‌ها نیز مهیا و مواردی از انحراف و سردرگمی به دین مسیحیت وارد شد که با تأسف همچنان نیز ادامه دارد.

این بدعت‌ها که در قرون گذشته روند افزایشی را پشت سر گذاشته، به مرور دین مسیحیت را از یک چارچوب الهی خارج ساخته و به فرقه‌ای جدید نزدیک می‌کند.

به‌عنوان نمونه می‌توان به "غسل تعمید" اشاره کرد که یکی از آداب اصلی مسیحیان بوده، ولی اکنون به ابزاری برای سوءاستفاده افراد سودجو تبدیل شده و با گسترش شبکه‌های اجتماعی، نوع جدید آن یعنی "تعمید اسکایپ" به روش خوبی برای کلاهبرداری از افراد ساده‌لوح تبدیل شده است.

در این روش افرادی که هیچ‌گاه مراحل لازم برای کشیشی را نگذرانده‌اند، با تبلیغات اغواگرانه مدعی غسل تعمید دادن اشخاص از طریق اسکایپ هستند و این در حالی است که هدف اصلی از آن نه تنها ورود اشخاص به مسیحیت یا پاک شدن از گناه، بلکه مدرک‌سازی برای اخذ پناهندگی است و از غسل تعمید مسیحیان فاصله زیادی دارد.

لازم به ذکر است، غسل تعمید به اعتقاد مسیحیان واقعی سبب پاکی از گناه و وقف نفس در راه خدمت و طاعت خدا است، در حالی که امروزه از آن به‌عنوان "گواهی گرفتن اقامتِ کشورهای غربی" مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نقدی بر غسل تعمید

اگر تشریفات غسل تعمید مورد بررسى قرار گیرد، در سراسر آن نوعی خرافات و بی‌مبنایی مشاهده می‌شود؛ چرا که گناه یک نوع انحراف روحى و اخلاقى است و هرگز بدون شستشوى روح، توبه حقیقى و تربیت اخلاقى و بازگشت واقعى به سوى خدا آثار آن از بین نرفته و با پاشیدن آب، دل و جان هیچ‌کس شسته نمى‌شود.

علاوه بر این اعتقاد به خدایان سه‌گانه - آن هم با این صراحت - شرک آشکار و زننده‌اى است که نه تنها وسیله پاکى نخواهد بود، بلکه انسان را از حقیقت توحید کاملا بیگانه مى‌سازد و اگر اساس دینی از روز نخست بر چنین موهوماتى استوار شود، حتما وسیله نجات و تربیت نخواهد بود، بلکه به گمراهى و بدبختى شخص منجر خواهد شد.
گفتنی است از نظر اسلام هر فردى در هر مکان و زمانى که به یگانگى خدا و رسالت پیامبر اسلام شهادت دهد، او یک مسلمان واقعى خواهد بود و از نظر حقوق اسلامى با سایر مسلمانان مساوى و برابر شمرده شده و دیگر نیازی به انجام مراسم‌های دست و پاگیری مانند: غسل تعمید نیست./رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی