صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

مشارکت هم‌وطنان مسیحی از دفاع مقدس تا انتخابات

محمد باقر منتظر القائم | شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۵۱ ب.ظ

هم‌وطنان ارمنی و آشوری بر خلاف میل فرقه مسیحیت صهیونیستی در تمامی صحنه‌های مشارکت سیاسی و اجتماعی کشور از جنگ تحمیلی گرفته تا انتخابات حضور پرشور و مؤثری داشته‌اند.

به گزارش سراج، برای برگزاری دو انتخابات پیش‌رو در اسفندماه ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی به پایان رسید و داوطلبان اقلیت‌های دینی کشور نیز برای دستیابی به کرسی‌های مجلس شناخته شدند.

امّا در بحبوحه نام‌نویسی نامزدها، یکی از تارنماهای اینترنتی مسیحیت صهیونیستی بدون توجه به پنج کرسی مجلس شورای اسلامی برای اقلیت‌های دینی، به ثبت نام نکردن پیروان اقلیت‌های دینی برای مجلس خبرگان اشاره کرده است.

سؤال اینجا است، فرقه مسیحیت تبشیری و صهیونیستی که حتی حاضر نیست دین اسلام را به‌عنوان آخرین دین آسمانی به رسمیت بشناسد، چگونه متعرض حضور نداشتن نامزدی از اقلیت‌های دینی برای رقابت در انتخابات خبرگان می‌شود؟

همچنین بند (ب) ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، از شروط ثبت نام در این انتخابات را "اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولیّ فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد"، تعیین کرده و این شرط حتی در بین تحصیل‌کردگان حوزوی مسلمان هم تنها درباره عده محدودی از آن‌ها وجود دارد.

البته باید اشاره شود که هم‌وطنان مسیحی که از اقلیت‌های دینی رسمی هستند، بدون توجه به هیاهوهای تبلیغاتی غرب در همه انتخابات گذشته از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هم‌پا با دیگر مردم به پای صندوق‌های رأی رفته‌اند و در سرنوشت اجتماعی و سیاسی خود و کشورشان مشارکت کرده‌اند.

علاوه بر حضور حداکثری پیروان اقلیت مسیحی در انتخابات‌های جمهوری اسلامی ایران، در هشت سال دفاع مقدس نیز بروز و ظهور علاقه آن‌ها به سرنوشت کشور چشم‌گیر بود.

اقلیت‌های ارمنی و آشوری حضور پرشور و توصیف‌نشدنی‌ای را در خطوط مقدم و پشت جبهه در کنار دیگر هم‌وطنان مسلمان خود داشتند و در این راه شهدا و جانبازانی را نیز به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند.

اما بر خلاف این هم‌وطنان مسیحی، گروهی دیگر که خود را در زمره مسیحیان جا زده بودند نه تنها هیچ‌گونه شرکتی در این دفاع ملی نداشتند، بلکه با اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه خود به‌صورت غیرمستقیم مردم را از حضور در جبهه‌ها منع می‌کردند.

با توجه به اینکه علاوه بر حفظ مرزهای جغرافیایی و سیاسی، نگهبانی از حریم اسلام از اهداف اصلی ملت ایران برای حضور در میدان نبرد بود، این گروهک تبشیری با تبلیغ فرقه مسیحیت صهیونیستی مردم را به تغییر دین دعوت می‌کرد و پرواضح است که در صورت وقوع این اتفاق، افراد مسیحی‌شده حتما در مقابل حمله به کشورشان بی‌تفاوت خواهند شد.

بنا بر این گزارش، دفاع مقدس و جنگ تحمیلی یکی از عرصه‌هایی بود که نشان داد، فرقه‌های غیرقانونی مانند: جماعت ربانی و مسیحیت تبشیری تنها به دنبال رسیدن به منافع و اهداف تشکیلاتی خود هستند و اصولا حاضر به پرداختن کم‌ترین هزینه‌ای برای دفاع از کشور نیستند.

در اواخر دهه پنجاه و هفت سال از دهه شصت شمسی که صحنه دفاع همه‌جانبه و جانانه ملت در برابر رژیم بعث عراق و هم‌پیمانانش بود، فرقه مسیحیت پروتستانی در ایران با تقویت کلیساهای غیرقانونی خود با عناوین شورای کلیساهای انجیلی و جماعت ربانی، مسیر خود را از مسیر ملت جدا کردند.

علاوه بر این‌ها، مسئولین و اعضای فرقه غیرقانونی جماعت ربانی حتی با راه‌اندازی ایستگاه‌هایی در مرز کشور، عراقیان آواره‌ای که از بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدام به ایران پناه آورده بودند را به فرقه مسیحیت صهیونیستی دعوت می‌کردند.

نکته قابل توجه آنکه، مسئولین این کلیسای غیرقانونی علاوه بر شرکت نکردن در دفاع مقدس، با عباراتی کنایه‌آمیز پایان جنگ تحمیلی را به سخره گرفتند.

نمونه این اقدام را می‌توان در خاطرات "ادوارد هوسپیان‌مهر" از سران فرقه غیرقانونی جماعت ربانی دید. او پایان جنگ تحمیلی و توقف پرتاب موشک به سمت تهران را به دلیل دعاهای خود معرفی کرد!

بسیار روشن و واضح است که طرح چنین ادعاهایی صرفا برای جلب توجه دیگران به فرقه مسیحیت صهیونیستی صورت گرفته وگرنه کیست که نداند این فرقه مشکلات بزرگی را در روزهای فعالیت غیرقانونی خود داشته که اگر دعایی قرار بود انجام شود، بهتر بود برای حل آن معضلات از آن دعا کمک می‌گرفتند.

گفتنی است پیروان اقلیت‌های دینی رسمی و قانونی دارای پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند که هم‌وطنان مسیحی سه و هم‌وطنان زرتشتی و یهودی نیز هر کدام یک نماینده در مجلس دارند./رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی