صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

هراس از گسترش اسلام‌خواهی انگیزه نسل‌کشی مسلمانان نیجریه

محمد باقر منتظر القائم | چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ق.ظ

 

بررسی رویدادهای مرتبط با شهادت چندصد تن از شیعیان نیجریه نشان می‌دهد، مقابله با گسترش اسلام‌خواهی در این کشور اصلی‌ترین انگیزه نسل‌کشی چند روز پیش بوده است.

به گزارش سراج، روز یک‌شنبه بیست‌ودوم آذرماه خبری در معدودی از خبرگزاری‌های مستقل جهان منتشر که بر اساس آن، نسل‌کشی شیعیان در نیجریه در سکوت سازمان‌های بین‌المللی توسط دولت این کشور انجام شد.

در یورش وحشیانه ارتش کشور نیجریه به منزل "شیخ زکزاکی" رهبر شیعیان صدها تن از جمله همسر، پسر وی و چندین عضو ارشد جنبش شیعیان نیجریه از جمله: "شیخ محمد توری، دکتر مصطفی سعید، ابراهیم عثمان و جمی گلیما" به شهادت رسیدند.

هرچند بهانه این نسل‌کشی، متهم کردن شیعیان به تلاش برای ترور فرمانده ارتش این کشور اعلام شده، اما جنبش اسلامی نیجریه و شیعیان به‌شدت این اتهام را رد کرده‌اند.

بیش‌ترین کشتارها در سه نقطه "محل اقامت رهبر جنبش در محله گیالسو شهر زاریا"، "حسینیه بقیه‌الله" و "دارالرحمه در شهر زاریا" صورت گرفته و در این مناطق بسیاری از افرادی که سلاح نداشتند، ‌قربانی حملات ارتش شدند.

اما قتل عام شدن چندصد نفر از شیعیان نیجریه که از دوست‌داران و ارادتمندان انقلاب اسلامی و از پیروان  ولایت فقیه بودند، به چند انگیزه مختلف صورت گرفته که اصلی‌ترین آن را می‌توان "مقابله با اسلام‌خواهی روزافزون" مردم این کشور نام برد.

بنا بر گزارش رهپویان هدایت، نفوذ شیعیان در نیجریه باعث هراس و وحشت استکبار جهانی و وهابیون تکفیری شده و از این‌رو ارتش نیجریه و گروهک تروریستی بوکوحرام با حمایت رژیم آل سعود و غرب، بیش از پانصد نفر از افراد بی‌گناه را در چند روز گذشته به شهادت رساندند.

حدود شصت درصد جمعیت نیجریه مسلمان بوده و گفته شده هفت میلیون نفر از آن‌ها شیعه هستند. باید توجه داشت جمعیت آن‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با رشد چندین هزار برابری در طول کمتر از ثلث قرن از پانصد نفر به این رقم رسیده و بیش از نود و پنج درصد آن‌ها "شیعه‌شده" هستند.

پرواضح است که این رشد فزاینده اسلام‌خواهی در نیجریه نگرانی‌های جدی را برای صهیونیسم بین‌الملل و استعمار جهانی به‌وجود آورده است.

برای مقابله با موج رو به افزایش گرایش به اسلام، یکی از راهبردهای دشمنان "بدنام کردن چهره اسلام" بود. در این راستا با راه‌اندازی گروهکی تروریستی به‌نام "بوکوحرام"، هدف خود را بر گسترش اسلام‌هراسی قرار دادند.

این گروهک دارای ماهیت وهابیت تندرو است و دستگاه‌های اطلاعاتی سعودی معمولا با وابسته کردن سران آن در سراسر جهان کنترل همه جانبه‌ای را بر اقدامات آن‌ها اعمال می‌کنند. رابطه بسیار نزدیک "گودلاک جاناتان" رئیس جمهور سابق نیجریه با عربستان سعودی نیز مؤید خوبی بر دسیسه‌چینی مشترک آن‌ها است.

شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه پس از تظاهرات مردم آن کشور در محکومیت اقدامات بوکوحرام در زمان ریاست‌جمهوری گودلاک جاناتان گفته بود: "تظاهرات‌کنندگان باید علیه گودلاک جاناتان رئیس جمهور نیجریه و همکارش «شیکائو» (رهبر بوکوحرام)  تظاهرات کنند چرا که این دو یکی هستند."

از طرف دیگر نقشه ایجاد کشورهای ضعیف و مطیع در سراسر غرب آسیا و آفریقا توسط آمریکا و غرب در حال پیگیری است. نقشه‌ای که با کمال تأسف در سایه غفلت جهان اسلام در سودان پیگیری شد و به نتیجه رسید و پروژه استقلال قسمت نفت‌خیز سودان یعنی بخش جنوبی آن-که دارای اکثریت مسیحی بودند- با توطئه صهیونیست‌ها اجرا شد.

کشور نیجریه نیز از لحاظ وسعت، جمعیت و ذخائر زیرزمینی بالا، دولت مرکزی ضعیف، وجود ساختار قبیله‌ای و دارا بودن جمعیت هفتاد میلیونی مسیحی-که بیش‌تر در جنوب آن کشور زندگی می‌کنند- ظرفیت خوبی برای اجرا کردن الگو سودان را دارد.

در راستای عملی کردن این توطئه، تلاش‌های زیادی برای اختلاف‌افکنی و درگیری بین مسلمانان و مسیحیان در نیجریه صورت گرفته که تهدیدهای گروهک تروریستی بوکوحرام در جهت مهاجرت مسیحیان شمال به جنوب این کشور، در این راستا ارزیابی می‌شود.

لازم به یادآوری است که مسیحیان قرن‌ها است با مسلمانان زندگی مسالمت‌آمیز داشته‌اند و اکنون نیز انگیزه‌ای برای درگیری با مسلمانان و استقلال‌خواهی ندارند.

البته گام‌های اولیه این طرح در جمعیت مسیحی نیز در حال پیگیری بوده و گروه‌های تندروی مسیحی از میان قبایل جنوب نیجریه توسط کشورهای غربی در حال مسلح شدن هستند و این روند می‌تواند اوضاع این کشور مسلمان آفریقایی را پیچیده‌تر کند.

باید افزود، تجربه نشان داده صهیونیست‌ها از کشتار میلیونی مردم بی‌گناه هیچ ابایی ندارند؛ همچنان‌که در مدت سه ماه یک میلیون رواندایی توسط قبیله‌ای که به دست رژیم صهیونیستی مسلح شده بودند، به طرز وحشیانه‌ای کشته شدند و در جنایت چند روز پیش نیجریه نیز رد پای صهیونیست‌ها را می‌توان مشاهده کرد.

گفتنی است‌، نیجریه با جمعیت بیش از یک‌صد و هفتاد میلیونی واقع در غرب آفریقا، عضو سازمان همکاری اسلامی و همچنین به‌عنوان یکی از اعضای اوپک، دهمین کشور از لحاظ منابع نفتی و هشتمین کشور در میان صادر کنندگان نفت است که هم‌چنان نیز مورد طمع استعمارگران برای به انقیاد کشیدن دوباره قرار دارد./ رهپویان هدایت

 

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی