صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

هم‌افزایی پروتستان‌ها و منافقین برای حمله به آموزه‌های اسلامی

محمد باقر منتظر القائم | شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۶ ب.ظ

در حالی فرقه‌ تروریستی منافقین و پروتستان‌‌ها با حجم انبوه تبلیغات به حقوق زنان در اسلام حمله‌ور می‌شوند که نه تنها کم‌ترین اهتمامی به رعایت آن نداشته، بلکه در منشور اعتقادات و عملکردشان موارد بی‌شماری از نقض حقوق ابتدایی زنان به چشم می‌خورد.

به گزارش سراج، در جلسه‌ای که به مناسبت حمایت از حقوق زنان و نقش گروهک تروریستی منافقین در تأمین این حقوق(!) برگزار شده بود، اسقف کلیسای پروتستان آلمان به حمایت از فرقه رجوی پرداخت.

البته این نخستین بار نیست که رابطه دوجانبه پروتستان‌ها و منافقین علنی شده و موارد زیادی از آن، پیش از این به روی آنتن رفته یا روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته است.

امّا آنچه موضوع این جلسه را از دوستی‌های گذشته این دو فرقه متمایز می‌کرد، تهاجم به اسلام و جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعی است که این دو فرقه در صدر ناقضین آن قرار دارند.

حقوق زنان در خانواده و جامعه در حالی دست‌مایه تبلیغاتی برای حمله به اسلام قرار گرفته که این موضوع از مسائل اساسی مورد توجه دین مبین اسلام بوده و در نقطه مقابل در دو فرقه پروتستان و منافقین تنها برای بهره‌برداری‌های خاص از آن نام می‌برند.

در این گزارش برآنیم تا به‌طور خلاصه نظام حقوق زن در اسلام، فرقه پروتستان و گروهک تروریستی منافقین را مورد بررسی قرار دهیم تا هر که در او غشی است، افشا شود.

حقوق زن در اسلام

از نظر اسلام زن و مرد در درجه‌ای برابر از نظر آفرینش و انسانیت قرار دارند و بدون توجه به جنسیت، جانشین خدا در زمین هستند.

به‌عبارت دیگر از ابتدای خلقت تا انتهای جهان هیچ مردی برتر از زن نبوده و ملاک برتری شخصی بر شخص دیگر میزان تقوای او بوده و زن شخصیتی مستقل از مرد داشته و طفیلی وجود مرد نیست.

داستان هبوط آدم به زمین نیز از داستان‌های جذّاب قرآن کریم است؛ چرا که تمام موارد خطاب‌ها و نداها، به‌صورت مُثَنّا بوده و شیطان را عامل فریب هر دو نفر می‌داند و نه آن‌چنان که کتاب مقدس مسیحیان، زن را عامل فریب مرد معرفی کرده است.

دین مبین اسلام به حقوق زن آن‌چنان توجه داشته که برای زنان حتی در مقابل کار در خانه شوهر حق گرفتن دستمزد قرار داده و هچنین زن حق اشتغال، مالکیت و تحصیل ثروت دارد و به مرد حق نداده در اموال متعلق به زن تصرف کند.

فعالیت واقعى اجتماعى، سیاسى و فرهنگى زن هرگز در اسلام منع نشده و اصولا اسلام مخالف فلج کردن نیروى زن و حبس استعدادها و محروم ساختن او از فعالیت‏هاى فرهنگى و اجتماعى است.

با وجود همه تأکیدی که در آموزه‌های دین اسلام به پاکى روابط جنسى میان زن و مرد و حفظ عفاف شده، ولی از جنبه‏هاى دیگر وجودی زنان غفلت نشده و آن‌ها تا حدودى که منجر به فساد نشود، از شرکت در اجتماع نهى نشده‌اند.

گفتنی است در حالى که اسلام بیش از چهارده قرن پیش حق مشارکت سیاسی- از جمله در واقعه عظیم غدیر- را براى زنان به رسمیت شناخت؛ اما در کشورهای غربی این حق در پایان قرن بیستم و آغاز قرن بیست‏ویکم مطرح شد.

زن در کتاب مقدس

حوّا اولین زنی است که نام وی در کتاب مقدس ذکر شده است. کتاب مقدس فلسفه خلقت حوّا را تنها بودن حضرت آدم(ع) و اینکه خداوند برای او هیچ موجودی را به‌عنوان همراه یافت نکرد، اعلام می‌کند.

در کتاب پیدایش باب 2 جمله 18 آمده است:‌ "و خداوند گفت: "خوب نیست که آدم تنها باشد. پس برایش معاونی موافق وی می‌سازم."

نحوه خلقت حوّا در پیدایش باب 2 جملات 21 تا 23 چنین تشریح شده: "21 - و خداوند خدا خوابی گران بر آدم مستولی گردانید تا بخفت و یکی از دنده‌هایش را گرفت و گوشت در جایش را پر کرد. 22- و خداوند خدا آن دنده را که از آدم گرفته بود، زنی بنا کرد و وی را به نزد آدم آورد. 23-و آدم گفت این است استخوانی از استخوان‌هایم و گوشتی از گوشتم، از این سبب «نسا» نامیده می‌شود، زیرا که از انسان گرفته شده است."

داستان فریب خوردن حوّا از شیطان و فریب دادن مرد توسط زن در کتاب پیدایش باب 3 جملات 2 تا 5 آمده و مطابق با آن، ابتدا زن از درخت ممنوعه خورد و سپس به شوهر خود نیز داد و او نیز تناول کرد.

بر اساس کتاب مقدس، حوّا آخرین مهره خوشبختی زمین بوده که نتایج نافرمانی‌اش درد زایمان و حکومت همیشگی مرد بر زن، ورود مرگ بر دنیای انسان‌ها، جدایی از خدا، به ارث گذاشتن مرگ روحانی و جسمانی در ذریه انسان‌ها بوده و به‌طور خلاصه با گناه حوّا معصومیت تا ابد از بین رفته است.

ماجرای ملکه سبأ در کتاب مقدس اول پادشاهان باب 10 جملات 1 تا 10 آمده و از این زن که خداپرست نبوده با عناوینی مانند: "حکیم، فروتن، صبور، فهمیده، دانا و به‌عنوان الگو" یاد شده است.

کتاب مقدس، شوهر را سرِ زن معرفی می‌کند. در افسسیان باب 5 جمله 23 آمده است: "زیرا که شوهر سر زن است، چنان‌که مسیح نیز سر کلیسا و او نجات دهنده بدن است."

در اول تیموتائوس باب 2 جمله 12 درباره منع صحبت کردن زن چنین آمده است: "و زن را اجازت نمی‌دهم که تعلیم دهد یا بر شوهر مسلّط شود بلکه در سکوت بماند."

درباره خانه‌نشینی و منع فعالیت اجتماعی برای زنان نیز در تیطس 2 : 5 آمده است: "و[زنان]خرداندیش و عفیفه و خانه‌نشین و نیکو و مطیع شوهرانِ خود که مبادا کلام خدا متّهم شود."

یکی از مسائل شگفت‌انگیز کتاب مقدس تمجید از زنان بدکاره است. چنان‌که به‌عنوان نمونه، راحاب بدکاره "زن با ایمان" خطاب شده و آن چنان مقدس شمرده شده که در رساله عبرانیان-که مثال‌ها والگوهایی برای ایمان معرفی شده-، نام او در کنار نام ساره به چشم می‌خورد.

همچنین حضرت عیسی(ع) با وجود آنکه از وضعیت زن سامری-که زناکار بود- اطلاع داشت، به او مژده آب حیات می‌دهد که همواره او را سیراب گرداند.

از این موارد می‌توان چنین نتیجه گرفت که دیدگاه کتاب مقدس نسبت به زن به مانند کالایی درجه دوم و در خدمت مرد بوده و در مواردی از بدکارترین آن‌ها با تمجید و ستایش یاد شده است.

وضعیت زنان در گروهک تروریستی منافقین

زنان در فرقه تروریستی منافقین، هیچ‌گونه حق انتخابی ندارند. آن‌گونه که از زبان جداشدگان فرقه رجوی بیان شده، آن‌ها مجبور به مواردی مانند: طلاق گرفتن از شوهران خود، تجرّد و عمل جراحی بیرون آوردن رحم برای عقیم شدن شده و به‌ویژه مورد سوءاستفاده جنسی توسط مسعود رجوی قرار می‌گیرند.

در این فرقه زنان در لباس و پوشش هم محدودیت دارند و حق انتخاب رنگ لباس و حتی حق انتخاب جنس پارچه لباس خود را ندارند.

علاوه بر این مسعود رجوی بسیاری از زنان مطلقه فرقه را که مجبور به جدایی از شوهرانشان کرده، مورد کامجویی قرار داده و جالب آنکه مسئله ارتباط با مسعود رجوی را به گونه‌ای ترسیم کرده‌اند که گویی زن مقدس‌ترین اقدام را انجام داده و او هم برای توجیه رفتار خود از آیات قرآن استفاده می‌کند.

بی‌پایه بودن ادعاهای فرقه رجوی در دفاع از حقوق زنان در آنجا به‌خوبی اثبات می‌شود که بدانیم این گروهک ضدِّ حقوق زنان، بیش از 170 زن را ترور کرده و به خاک ‌و خون کشیده است.

خاطرنشان می‌کند، سابقه سوءاستفاده از زنان در گروهک تروریستی منافقین به دهه پنجاه شمسی برمی‌گردد که از زنان به‌عنوان ابزاری برای جذب عضو استفاده می‌کردند.

با مقایسه دیدگاه دین مبین اسلام نسبت به حقوق و تکالیف زنان با ادعاهای فرقه‌ تروریستی منافقین و پروتستان‌ها در این خصوص نشان می‌دهد، آن‌ها که با حجم انبوه تبلیغات به حقوق زنان در اسلام حمله‌ور می‌شوند، خود ساکنین در خانه‌های شیشه‌ای هستند که با لرزشی ضعیف بر روی خودشان ویران خواهد شد./رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی