صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

تضعیف باورهای اسلامی، مصداق بارز نفوذ فرهنگی

محمد باقر منتظر القائم | چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۰۶ ب.ظ

تلاش برای تضعیف و نابودی اعتقادات اسلامی مردم مسلمان ایران مصداق بارز "نفوذ فرهنگی" بوده که اگر با "نفوذ سیاسی" همراه شود، تبعات خوشایندی نخواهد داشت.

 به گزارش سراج، مقام معظم رهبری در ماه‌های گذشته بارها به مسأله "نفوذ" پس از توافق هسته‌ای اشاره کرده‌اند و درباره آن هشدار داده‌اند.

بدون شک از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، نظام سلطه و به خصوص آمریکا به شکل‌های گوناگون تلاش‌های بسیار زیادی برای نفوذ در ایران انجام داده‌اند؛ اما اینک فضای نفوذ از "تقابل و رو در رویی مستقیم" به "تعامل و نفوذ از طریق دوستی" تغییر چهره داده است.

یکی از وجوه نفوذ، نفوذ فرهنگی بوده و وجه بارز آن نیز "سست کردن عقاید و برنامه‌ریزی برای تغییر دین مردم ایران و در نتیجه استحاله و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران" ارزیابی می‌شود.

در این راستا کم‌ترین تساهل و نشناختن توطئه دشمن باعث ترویج تفکرات پلورالیستی و از منفذ آن، تبلیغ فرقه‌های انحرافی مانند: فرقه مسیحیت صهیونیستی و دیگر فرقه‌های کاذب و نوظهور است.

در کنار نفوذ فرهنگی تلاش دیگر دشمن برنامه‌ریزی برای "نفوذ سیاسی" است که در رابطه با هموارسازی مسیر ترویج اعتقادات فرقه‌ها می‌توان گفت، دشمن در صدد است با القای آزادی بیان و زیر پوشش شعارهای زیبا مسئولان را نسبت به خطرات طولانی‌مدت فعالیت فرقه‌ها غافل کند.

در سطحی خطرناک‌تر غربی‌ها در نظر دارند، در "مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نظام" و نیروهای درون حاکمیت نفوذ کرده و فضا را برای تهاجم فرهنگی-که حساسیتی نیز در قبال آن به‌وجود نیاید-، آماده کنند و برای دست‌یابی به پروژه تضعیف اعتقادات اسلامی به دنبال آن هستند تا هیچ گونه برخورد و مقابله‌ای با فرقه‌های انحرافی و نوظهور صورت نگیرد.

البته همچنان‌که موضوع مشخص و روشن است، دفاع از حریم عقیدتی مردم از وظایف دولت اسلامی بوده و دولت نیز برای پاسداشت این محدوده، باید میدان بازی دشمن را خوب شناخته و فریب هوچی‌گری‌های رسانه‌ای رقیب را نخورد.

باید افزود نظام سلطه به این نتیجه رسیده، زمانی که عقاید اسلامی مردم سست و تهی شد و آن‌ها نسبت به استکبار و صهیونیسم بین‌الملل واکنشی نشان ندادند و یا حتی در جهت منافع آن‌ها حرکت کردند، تغییر نظام سیاسی- که اساس و بنیان آن بر مبارزه با مظاهر استکبار بوده-، با وجود چنین اشخاص بی‌تفاوتی کار دشواری نیست.

مقام معظم رهبری با دوراندیشی و شناخت این توطئه پیچیده دشمن، در دیدار با فرماندهان سپاه در تاریخ بیست و پنجم شهریورماه یکی از راه‌های نفوذ را "ایجاد خلل در باورها" نامیدند و "سرمایه‌گذاری سنگین دشمنان برای نفوذ فرهنگی و تغییر تدریجی باورهای مردم" را یادآور شدند.

در این‌باره باید گفت، تبلیغات فرقه‌ها دقیقا در همین راستا بوده و پشتیبانی‌های مادی و معنوی که در جهت راه‌اندازی و تقویت این گروه‌ها انجام می‌شود، برای ایجاد خلل در اعتقادات اسلامی مردم بوده و در مواردی هم اهداف خود را بر اساس تغییر دین مردم بنا نهاده‌اند.

اتاق فکر غرب در سابق چنین نظر می‌داد که اگر قوای مجریه و مقننه نظام را از مجموعه حاکمیت جدا کنند نظام ساقط خواهد شد؛ اما بعدها فهمیدند که با جمعیتی مقاوم از مردم روبه‌رو هستند که فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی پشتیبانی از نظام اسلامی و اطاعت محض از ولی فقیه را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

از این‌‌رو تمام تکاپوهای غرب برای سست کردن عقاید همین گروه مقاوم و در کنار آن مفتون کردن افراد سست‌عنصر مقابل عقاید و آرمان‌های غربی است.

بر اساس این گزارش، نفوذ فرهنگی در واقع بخشی از پروژه تهاجم فرهنگی دشمن است که با توجه به تحولات جهانی و چرخش راهبردهای نظام سلطه به هژمونی نرم، باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی داشت.

به نظر می‌رسد صرف دفاع و مقابله هم کفایت نمی‌کند و باید با روش‌های تهاجمی، مبانی و نظام ارزشی غرب را به چالش کشید و برای رساندن پیام اسلام و انقلاب اسلامی به جهانیان اقدام‌های در خوری را انجام داد.

به این نکته نیز باید توجه داشت همان‌گونه که قرآن کریم نیز بر آن تأکید کرده دشمن تا زمانی که مسلمانان کاملا دست از آرمان‌ها و عقاید مبنایی خود برنداشته و از مبانی فکری غرب پیروی نکنند، دست از سر مملکت اسلامی بر نخواهد داشت.

خاطرنشان می‌کند مسأله نفوذ صرفا اختصاص به فضای پس از توافق هسته‌ای ندارد؛ بلکه سودای نفوذ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سر غربی‌ها و خصوصا آمریکا وجود داشته و در حال حاضر با تحلیلی که دارند، موقعیت را برای نفوذ مؤثرتر و کم‌هزینه‌تر مهیا می‌بینند./ رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی