صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

استکبارستیزی چرا؟

محمد باقر منتظر القائم | سه شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۰۴ ب.ظ

استکبارستیزی جوهره و ذات انقلاب اسلامی را تشکیل داده و در واقع برگرفته از آیات نورانی قرآن کریم و سیره پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) بوده و این عقیده اسلامی، حقیقتا ترجیع‌بند منظومه موضع‌گیری‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) است.

به گزارش سراج، سیزدهم آبان‌ماه سالروز سه رویداد مهم تاریخی در سال‌های 1343، 1357 و 1358 شمسی است که هر کدام در جایگاه خود، شایستگی تحلیل دقیق و بررسی همه‌جانبه را دارد.

نخستین واقعه مربوط به تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه و سپس عراق به دلیل مخالفت با لایحه ننگین کاپیتولاسیون، دومین آن شهادت تعدادی از دانش‌آموزان مخالف رژیم پهلوی مقابل دانشگاه تهران به دست ماموران ستم‌شاهی و آخرین رویداد نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیروی خط امام(ره) است.

تسخیر لانه جاسوسی یا به تعبیر امام(ره) "انقلاب دوم" در شرایطی صورت گرفت که حمایت آمریکا از شاه فراری ایران و نقش این کشور در پشتیبانی از گروهک‌های مخالف و معاند نظام برای دانشجویان و آحاد ملت ایران روشن شده بود.

این اقدام انقلابی هر چند با هماهنگی امام(ره) صورت نگرفته بود، اما پس از آگاهی ایشان از ماهیت استکبارستیزانه آن، مورد تائید بنیانگذار انقلاب اسلامی قرار گرفت.

برائت از آمریکا با تسخیر جاسوس‌خانه این کشور در ایران، در واقع واکنش به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران و حمایت این کشور از رژیم پهلوی مخصوصا از دهه 1330 به بعد بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، اسناد به دست آمده از آن مکان نشان داد، آمریکا هدفی به‌جز براندازی نظام اسلامی ایران را در سر نمی‌پروراند.

روز سیزدهم آبان‌ماه از طرفی خط ممیز جریان انقلابی اصیل و  لیبرال‌های وطنی- که با پوشش دینی در لباس مسئولیت‌های دولت موقت در آمده بودند- است که در این روز تاریخی، ماهیت جریان وابسته و منفعل نهضت آزادی و وابستگان آن نیز آشکار شد.

با استعفای مهدی بازرگان و دولت موقت، در واقع بعد از تشکیل انقلاب اسلامی مقدمات لازم برای تشکیل دولت اسلامی نیز فراهم آمد؛ هرچند که با روی کار آمدن جریان نفاق به سرکردگی بنی صدر، این آرمان انقلابی با وقفه جامه عمل به خود پوشید.

بنا بر این گزارش، دولت آمریکا که انقلاب اسلامی ایران را بزرگ‌ترین مانع خود برای تسلط بر منطقه غرب آسیا می‌دانست، دست از دسیسه علیه انقلاب برنداشت و علیرغم آزادی گروکان‌های آمریکایی بعد از 444 روز تحقیر آن کشور توسط جمهوری اسلامی ایران، این دولت عهدشکن به تعهدات خود عمل نکرد و تاکنون نیز وحشیانه‌ترین اقدامات را علیه نظام اسلامی انجام داده است.

از تحریم اقتصادی گرفته تا راه‌اندازی جنگ نرم و حمایت از رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی هشت ساله و پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی مخالف نظام و ایفای نقش فعال در فتنه‌های 78 و 88، همه و همه تشکیل‌دهنده کارنامه دولتی هستند که امروز عده‌ای از سَرِ "وادادگی و خود کم‌بینی یا غفلت" از رابطه مستقیم با او می‌گویند.

پیش‌بینی چنین توطئه‌های رنگارنگ از جانب آمریکا بود که حضرت امام(ره) بعد از شنیدن خبر تسخیر لانه جاسوسی، پیام دل‌گرم‌کننده‌ای را به دانشجویان انقلابی صادر فرمودند با این عنوان که: "خوب‌ جایی‌ را گرفته‌اید، محکم‌ نگه‌ دارید."

مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) نیز با استمرار بخشیدن به خط امام(ره)، اعتماد به آمریکا و مذاکره با این کشور درباره موضوعاتی غیر از هسته‌ای را ممنوع اعلام کرده و تعدد استفاده از واژه "نفوذ" در سخنرانی‌ها و پیام‌های اخیر معظم‌له نشان می‌دهد، آمریکا هیچ تغییر موضعی نسبت به انقلاب اسلامی ایران نداده و به هر شکل در پی نفوذ و ضربه زدن به آن است.

همچنین نامه اخیر 9 بندی ایشان در رابطه با شروط و الزامات اجرای برجام، چکیده و عصاره استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران بوده و از این‌رو باید گفت که جوهره انقلاب اسلامی با استکبار در هر لباس و رنگی باشد در ستیز و مبارزه بوده و حمایت از مظلومان، محرومان و مستضعفان در ذات آن وجود دارد.

در پایان می‌توان نتیجه گرفت، الهی بودن، امکان نداشتن سازش و مصالحه با استکبار، دائمی بودن، تهاجمی بودن، تکلیفی بودن مبارزه با استکبار، مستضعف‌محور بودن و مبارزه تا نابودی کامل استکبار با تمام قوا، شاخصه‌های اصلی مقابله با استکبار جهانی- که وظیفه دینی هر مسلمان است- را تشکیل می‌دهند./ رهپویان هدایت

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی