صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

سکوت صاحب‌منصبان ارامنه و روند صعودی شایعات درباره آنها+ سند

محمد باقر منتظر القائم | چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۰۹ ب.ظ

شایعات و دروغ‌پردازی‌های زیادی درباره هموطنان ارمنی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که مسئولین این اقلیت در برابر آنها به مانند بقیه موضوعات مرتبط با مسیحیت، سکوت را بر هر امر دیگری ترجیح می‌دهند.

به گزارش سراج، روند رو به رشد انتشار اخبار دروغ در شبکه‌های اجتماعی به اقلیت ارامنه کشورمان نیز کشیده شده و درباره آنها نیز شایعاتی منتشر می‌شود.

در مقابل این سیر فزاینده، اما سکوت و انفعال مسئولین ارامنه نیز در جای خود، نیازمند تعلل و درنگ است و حتی شاید بتوان بین این دو مولفه، ارتباط مستقیمی نیز پیدا کرد.

به‌عنوان نمونه در شهریورماه سال جاری خبری در یکی از صفحات شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر شد و برخی رسانه‌های معاند نیز منبع خبر خود را از آن اعلام کردند که این موضوع از اساس دروغ از آب درآمد.

در این شایعه آمده بود که چند نفر از ارامنه نظام‌آباد تهران در کلیسایی در حوالی میدان سپاه دستگیر شده‌اند؛ که البته با واکنش منفی خود کاربران ارمنی نیز مواجه شد.

گاف این دروغ آن قدر زیاد بود که پخش‌کنندگان آن فکر نکرده بودند که در نشانی داده شده، اصلا کلیسای ارامنه وجود ندارد و علاوه بر این، ارامنه بیش از سیصد کلیسا در کشور دارند که در آنها آزادانه به عبادت مشغول هستند و نیازی به این دروغ‌پردازی‌ها ندارند.

یکی از کاربران مسیحی گفته:"میشه منبع خبر بگین، تا جایی که من می‌دونم حوالی میدان سپاه ارامنه کلیسا تحت نظر خلیفه‌گری ارامنه ندارن."



همو‌طن ارمنی دیگری در واکنش به انتشار این شایعه نوشته:"لطفا اخبار دروغ تحویل مردم ندید."



کاربری هم گفته:"من خودم مسیحی هستم بچه اورمیه. اصلا چنین چیزی تا حالا اتفاق نیافتاده. مسیحیان اینجا بدون کوچک‌ترین مزاحمتی در کلیساها به عبادت مشغول هستند. مطمئنم این خبر دروغی بیش نیست."



هرچند که این افراد مورد حمله و توهین تندروهای مرتبط با فرقه مسیحیت صهیونیستی و تبشیری قرار گرفته‌اند، اما آنها از بیان حقیقت دست نکشیده و به وجود آزادی پیروان ادیان در ایران تاکید کرده‌اند.

در همین جا باید گفت، افرادی از بزرگان مسیحیت مثل:"اسقف سبوه سرکیسیان" رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه-که در مقابل آسیب‌دیدگی غیرعمد کلوپ ارامنه ابراز تاسف کرده بود-، برای یک‌بار هم که شده در برابر دروغ و شایعات این‌چنینی موضع‌گیری نداشته است.

نمایندگان اقلیت ارامنه شمال و جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی نیز معمولا در این موضوعات سکوت را بر هرگونه اظهار نظری ترجیح داده و حتی در مواقعی با افراطیون هم‌صدا شده و در جلسات غیرقانونی آنها شرکت می‌کنند.

در موردی دیگر، روز شانزدهم مردادماه، دو نفر از تشکیل‌دهندگان و مدیران کلیساهای غیرقانونی خانگی، که با کلیساهای خارج از کشور که عمدتا توسط وابستگان به سازمان های جاسوسی اداره می‌شود، ارتباط سازمان‌یافته‌ای داشتند، بازداشت شدند؛ اما رسانه‌های مرتبط با فرقه مسیحیت صهیونیستی و عوامل ضد انقلاب تعداد آنها را هشت نفر اعلام کردند.

سال گذشته نیز خبری مبنی بر بازداشت افراد در یک کلیسای خانگی در بجنورد منتشر شد که بعدها مشخص شد، اصولا در این شهر چنین مکان غیرقانونی‌ای کشف نشده بود که با آن برخوردی صورت بگیرد.

بنا بر این گزارش، دروغ و شایعه در حالی به تعداد فراوانی بین مسیحیان تندرو و غیراصیل به عادت تبدیل شده و هر روز نیز رو به ازدیاد است که در جملات زیادی از کتاب مقدس مورد نهی قرار گرفته است.

از جمله آنها می‌توان به افسسیان باب چهار جمله بیست و پنج که می‌گوید:" لهذا دروغ‌ را ترک‌ کرده‌، هرکس‌ با همسایه‌ خود راست‌ بگوید، زیرا که‌ ما اعضای یکدیگریم" و  کولسیان باب سه جمله نه:" به‌ یکدیگر دروغ‌ مگویید، چون‌که‌ انسانیت‌ کهنه‌ را با اعمالش‌ از خود بیرون‌ کرده‌اید" اشاره کرد.

گفتنی است بنا به اقرار هم‌وطنان مسیحی، این اقلیت همچون اقلیت‌های دینی یهودی و زرتشتی در آرامشی مثال‌زدنی در کنار دیگر شهروندان مسلمان در حال زندگی و کار هستند و تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی تاکنون نتوانسته رابطه دیرینه مسلمانان با اقلیت‌ها را در کشور از هم گسسته کند.

باید اضافه شود، مواردی از برخورد با کلیساهای غیرقانونی خانگی که صورت می‌گیرد، موضوعاتی است که هیچ ارتباطی با مسیحیت ندارد و این افراد، اشخاصی مزدور و دشمن دوجانبه اسلام و مسیحیت هستند و اساسا به هیچ دینی پایبند نیستند و برای دستیابی به خوش‌گذرانی و زندگی در غرب، دست به تشکیل مکان‌های غیرقانونی می‌زنند./ رهپویان هدایت 

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی