صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

افشاگری عضو سابق جماعت ربانی از خرافی‌گری تشکیلاتی در این فرقه غیرقانونی+ سند

محمد باقر منتظر القائم | دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸ ب.ظ

یکی از اعضای سابق کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی در فضای مجازی از "ترویج خرافی‌گری منسجم و تشکیلاتی" در این فرقه، پرده برداشت.

به گزارش سراج، جادوگری، جن‌گیری، تسخیر روح، خرافی‌گری و واژه‌هایی این‌چنینی، جز‌ء لاینفک ادبیات فرقه‌ها بوده و به‌طور مداوم از اعضای اصلی و پیروان آنها شنیده می‌شود.

فرقه‌هایی که اساس حیات خود را بر سوء‌استفاده از مشکلات مردم بنا بنهاده و در راستای رسیدن به منافع و مطامع شخصی سرکرده و کادر اصلی فرقه، از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند.

بارها از زبان جداشدگان از فرقه‌ها گفته شده که به‌خاطر شفای بیماری یا رسیدن به آرامش و اهدافی مشابه، به یک فرقه پناه برده و عاقبت دچار روان‌پریشی، چندگانگی شخصیت و ... شده و یا به خرافاتی دست‌ و پاگیر، گرفتار شده است.

اما شنیدن این موارد در فرقه‌ای که خود را به دروغ در گروه مسیحیان واقعی جا زده و از این طریق قصد نفوذ در عقاید مسلمانان را داشت، در نگاه اول اندکی عجیب می‌آید.

بنا به افشاگری یکی از اعضای سابق کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی ایران، در این فرقه خرافی‌گری‌هایی وجود داشته که باعث از هم پاشیدن زندگی افراد شده و طلاق‌هایی را رقم زده که او اسم آن مکان را "خرافی‌کده" نامیده است.

ابطال جادو،‌ اخراج دیو از بدن و مسح کردن افراد با روغن از مواردی است که در مطلب این کاربر مشاهده می‌شود و از گفته‌های او چنین بر می‌آید که این کار به‌صورت "منسجم و تشکیلاتی و زیر نظر یکی از فعالین این فرقه" انجام می‌گرفت.


                                                    تصویر مطلب منتشر شده در شبکه اجتماعی                                                                                 

البته موارد بسیاری از ترویج خرافات برای جذب عضو در فرقه مسیحیت صهیونیستی وجود دارد. از جمله آنها، "رضا صفا" مجری شبکه ماهواره‌ای نجات است که در سفرهای تبلیغی که به آفریقا داشته و به‌عنوان تیزر تلویزیونی از این شبکه پخش می‌شود، افرادی را از جلوی خود عبور می‌دهد و مدعی درمان آنها است.

این مبلغ مسیحیت پولسی، از راه دور و در برنامه‌های تلویزیونی از بینندگان درخواست می‌کند که دستشان را بر روی تلویزیون گذاشته و به‌عنوان یک نقطه تماس، فرمان به خروج بیماری از بدن آنها را می‌دهد!

چندی پیش، مصاحبه‌ای با یکی از قربانیان تشعشعات دفاعی فرقه حلقه نیز در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن، او بر اثر اتصالات ادعایی مستر فرقه، به مدت سه روز در بیمارستان بستری و بدنش سست شده و حتی پرسنل بیمارستان نیز نتوانسته بودند برای او کاری انجام دهند.

پس از این اتفاق، تمام بدن این فرد فلج شده و حتی قادر به نگه داشتن گردن خود نیست. جویدن غذا، تف کردن، مک زدن و... برای او امکان پذیر نیست؛ حتی نمی‌تواند آب بینی و دهانش را کنترل کند.

این قربانی، اکنون می‌تواند بایستد، ولی نمی‌تواند راه برود؛ بعد از دو سه قدم انگشتان او کج و قفل شده و گویا چیزی مانع حرکت او است.

  علاوه بر اینها  "لی هنگجی" سرکرده فرقه چینی "فالون‌دافا" مدعی شده که در جلسات، افرادی دست او را گرفته و رها نکرده تا آنها را شفا دهد و ادعا کرده به‌طور مستقیم بیماری افراد را شفا می‌دهد. حتی کسانی که در محل‌های تمرین حرکات منتسب به فرقه را انجام می‌دهند، "فاشن" او را خواهند داشت و بیماری‌شان معالجه خواهد شد.

در یک تحلیل نسبتا جامع می‌توان اهداف فرقه‌ها از رواج خرافه‌پرستی را سودجویی‌های اجتماعی و سیاسی، بهره‌برداری‌های جنسی برای قطب و دست‌اندرکاران فرقه و مطامع مالی و اقتصادی نام برد.

اینکه چگونه یک فرد در دام فرقه‌ها با ادعاهای رنگارنگ گرفتار و دچار مشکلات متنوع بعدی می‌شود،  موضوعی است که علت آن را باید در نحوه "بازساری فکری یا به اصطلاح عموم مغزشویی" فرقه‌ها به دنبال آن بود؛ چرا که این مرحله عضوگیری در فرقه‌ها باعث عدم اعتماد به نفس فرد، قرار گرفتن او در اختیار قطب فرقه و آمادگی برای هر گونه تغییرپذیری می‌شود./رهپویان هدایت 

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی