صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

به بهانه حاشیه‌سازی فرقه شیرازی/ قمه‌زنی تخریب یا تعظیم شعائر حسینی؟

محمد باقر منتظر القائم | يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰ ب.ظ

"صادق شیرازی" سرکرده فرقه‌ای انحرافی با نقاب تشیع، اما در خدمت انگلیس و آمریکا، "قمه‌زنی"را تعظیم شعائر حسینی(!) دانسته و در مقابل، مراجع مسلم تقلید آن را موجب وهن مذهب و حرام می‌دانند.

به گزارش سراج، چندی پیش ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که افرادی را در حال قمه‌زنی نمایش می‌داد و گفته شده بود که این اقدام در اعتراض به اکران فیلم "رستاخیز" صورت گرفته است.

در روز خبرنگار سردار جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، از ارتباط و وابستگی این افراد به "تشیع انگلیسی" خبر داد.

در این رابطه نیم‌نگاهی به رسانه‌ها و جلسات مرتبط با فرقه شیرازی‌ها نشان می‌دهد، سران این فرقه انحرافی برعکس مراجع بزرگوار تقلید، تمام تلاش خود را برای "ترویج عزاداری خشن"، "استفاده از قمه و خون‌ریزی در مراسم‌های ماه محرم"، "تخریب چهره مکتب حقه جعفری" و خیانت‌های منافقانه دیگر به‌کار می‌گیرند.

با وجود اقدامات دشمنانه سرکردگان این فرقه، پایگاه خبری وابسته به "صادق شیرازی"-که این روزها علم اختلاف‌افکنی بین مسلمانان و تخریب تشیع را به دوش گرفته-، او را "بزرگ احیاگر شعائر حسینی"(!) معرفی کرده است.

در همین رسانه، مشاهده پاسخ "صادق شیرازی" به سوالی که از او درباره عزاداری‌های خشن به‌عمل آمده، می‌تواند عمق انحراف و تلاش او برای به انحراف کشاندن پیام حقیقی عاشورا و قیام امام‌ حسین(ع) را به نمایش بگذارد.

سوال این‌گونه مطرح شده: "برخی از عزاداری‌هایی که ذیلا بیان می‌شود در برخی از مناطق ایران و جهان به قصد مواسات با حضرت ابا عبد الله الحسین علیه‌السلام و اهل بیت آن حضرت و شهدای کربلا انجام می‌گردد. حکم آنها چیست؟ و آیا مصداق جزع بر سیدالشهداء علیه‌السلام می‌باشند؟
الف) بر روی آتش راه رفتن.
ب) بر روی خار راه رفتن.
ج) بر روی شیشه غلتیدن.
د) خراشیدن صورت و لطمه بر سینه و صورت زدن به حدی که خون جاری می‌شود.
هـ) با زنجیر تیغی به کمر زدن به حدی که خون جاری می‌شود.
و) قمه زدن.

 

صادق شیرازی نیز این‌گونه پاسخ داده:"به پا داشتن عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام به‌نحوی‌که نزد محبان امام  حسین(علیه‌السلام) و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) متعارف است، موجب اجر جزیل و ثواب کثیر می‌باشد.ان شاءالله."

او"قمه‌زنی" را یکی از "شعائر مقدس حسینی" معرفی کرده که تاکنون هیچ فوتی نداشته است. صادق شیرازی مرگ نوحه‌سرا را در هنگام عزاداری ممکن دانسته؛ ولی فوت یک قمه‌زن در حال انجام عزاداری‌های خشن را غیرممکن می‌داند.

این مرجع تقلید ساختگی، به‌طور تلویحی به مقدم بودن قمه‌زنی بر نماز هم اشاره کرده و در یکی از جلسات خود گفته: "اگر کسی نماز نخواند این بخش از شعائر]قمه‌زنی[ بد می‌شود؟ اگر از تمام فقهای اسلام بپرسید یکی از آنان این مراسم حسینی را حرام نمی‌داند به مجرد اینکه شخص نماز نمی‌خواند."

گفتنی است برخی از سخنرانی‌های صادق شیرازی در شبکه‌های ماهواره‌ای مانند: مرجعیت، امام حسین(ع)، سلام، العقیله و ... پخش شده و حتما در بدنام کردن چهره تشیع، تخریب اسلام و اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی تاثیرگذار خواهد بود.

علاوه بر این، "محمدعلی شیرازی" یکی از افراد منتسب به خانواده شیرازی‌ها نیز عمل خشن قمه‌زنی را جایز دانسته است.

نظر مراجع تقلید
مراجع عظام تقلید، قمه‌زنی را مجاز ندانسته و در استفتائاتی که صورت گرفته، این سبک عزاداری خشن را موجب وهن مذهب و حرام معرفی کرده‌اند که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

سوال: آیا قمه زدن بطور مخفى حلال است یا اینکه فتواى شریف حضرت عالى عمومیت دارد؟

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی):

قمه‌زنى علاوه بر اینکه از نظر عرفى از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمى‏شود و سابقه‏اى در عصر ائمه(علیهم السلام) و زمان‌هاى بعد از آن ندارد و تائیدی هم به شکل خاص یا عام از معصوم(علیه السلام) در مورد آن نرسیده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب مى‏شود، بنابراین در هیچ حالتى جایز نیست.(رساله اجوبه، سوال 1461)

 آیت الله مکارم شیرازی:

قمه‌زنی قطعا حرام است و باید از انجام اعمالی که موجب وهن مذهب و یا آسیب به بدن می‌شود اجتناب کرد.

آیت الله نوری همدانی:

عزاداران محترم و متعهد به جای اینکه قمه را بر فرق خود بکوبند در فکر آن باشند قمه را بر سر دشمنان اسلام که اراضی آنان را اشغال و در فکر تضعیف آنان می‌باشند و منابع آنان را غارت و بالاخره هر روزی با ترفند جدیدی حیات اسلامی آنها را به مخاطره می‌اندازند بکوبند. خداوند توفیق بیشتر برای پیمودن این راه به همه مسلمانان عنایت بفرماید.

 آیت الله سیستانی:

باید از کارهایی که عزاداری را خدشه‌دار می‌کند اجتناب شود.

 آیت الله فاضل لنکرانی(ره):

توجه به گرایشی که نسبت به اسلام و تشیع بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در اکثر نقاط جهان پیدا شده است و ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام، شناخته می‌شود و اعمال و رفتار ملت ایران به‌عنوان الگو و بیانگر اسلام، مطرح است،‌ لازم است در رابطه با مسائل سوگواری و عزاداری سالار شهیدان، حضرت امام حسین(علیه السلام) به گونه‌ای عمل ‌شود، که موجب گرایش بیشتر و علاقه‌مندی شدیدتر به آن حضرت و هدف مقدس وی گردد. پیداست در این شرایط، مسئله قمه زدن نه تنها چنین نقشی ندارد، بلکه به علت عدم قابلیت پذیرش، و نداشتن هیچ گونه توجیه قابل فهم مخالفین، نتیجه سوء بر آن مترتب خواهد شد. لذا لازم است، شیعیان علاقه‌مند به مکتب امام حسین(علیه السلام) از آن خود‌داری نمایند؛ و چنان‌چه در این مورد، نذری وجود داشته باشد؛ نذر واجد شرایط صحت و انعقاد نیست.

آیت الله جوادی آملی:

 چیزی که مایه وهن اسلام و پایه هتک حرمت عزاداری است جایز نیست، انتظار می‌رود از قمه‌زنی و مانند آن پرهیز شود.

 آیت الله بهجت(ره):

 ازهرعملی که باعث وهن به تشیع می‌شود باید پرهیز نمود.

 آیت الله نوری همدانی:

 قمه زدن اشکال دارد.

 آیت الله مظاهری اصفهانی:

 قمه زدن و مانند آن جائز نیست.

 آیت الله سید کاظم حائری:

خرافاتی مانند قمه‏زنی، موجب بدنامی اسلام و تشیع است.

 کمک‌های مالی شیاطین به منافقین

جریان انحرافی شیرازی‌ها که به نام تشیع در حال فعالیت است، از طریق پوششی به نام دریافت وجوهات شرعیه، از کشورهای بیگانه و ضد اسلام مبالغ هنگفتی پول دریافت می‌کند تا با عملکرد خائنانه خود، آتش‌بیار معرکه‌ای دشمن ساخته با عنوان" اختلاف شیعه و سنی" شوند و در ورای آن، فرهنگ تاریخ‌ساز عاشورا را منحرف و بی‌خاصیت کنند.

گفتنی است، موضوع تامین هزینه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به این فرقه توسط یک کمپانی صهیونیستی، توسط "شهرام همایون" مجری شبکه سلطنت‌طلب کانال یک، صورتی رسانه‌ای‌ به خود گرفت؛ هرچند که نباید فراموش شود هیچ‌گاه سرویس‌های جاسوسی به کمک‌های مالی خود اقرار نخواهند کرد./رهپویان هدایت 

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی