صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

اختلاس مدیران فرقه جماعت ربانی از فروش غیرقانونی کتاب مقدس!+ سند

محمد باقر منتظر القائم | يكشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۰۷ ب.ظ


 بر اساس افشاگری یکی از کاربران شبکه اجتماعی-که فرزند یکی از مدیران کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی بوده و از زبان پدرش بیان شده-، "ادوارد هوسپیان مهر" و "وارتان آوانسیان"، در نیمه دوم دهه 70 شمسی از حاصل  فروش غیر قانونی کتاب مقدس، مرتکب تقلب های عمده مالی شده اند.

به گزارش سراج، آن گونه که از افشاگری های اعضای سابق کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی برمی آید، دهه 70 شمسی یکی از دوران های پرنشیب برای این فرقه بوده است.

بنا به نوشته های یکی از کاربران شبکه اجتماعی که خودش را فرزند یکی از صاحب منصبان فرقه جماعت ربانی معرفی کرده و اظهارات خود را مستند به گفته های پدر خود می داند، در سال 1378 دو نفر از مدیران وقت این کلیسای غیر قانونی در فروش کتاب مقدس، دچار تخلف هایی شده بودند.

تصویر پست منتشر شده در شبکه اجتماعی

از "ادوارد هوسپیان مهر" که هم اکنون یکی از فعالین فرقه مسیحیت صهیونیستی است و در کلیسای ایرانیان لندن و شبکه های ماهواره ای به ترویج عقاید انحرافی این فرقه می پردازد و "وارتان آوانسیان"، به عنوان متهمان این فساد مالی نام برده می شود.

علاوه بر این، بر طبق گفته های این شخص، در آن سال مبالغی نیز از طرف کلیسا برای پرداخت هزینه های تحصیلی فرزندان "سورن سرکیسیان" پرداخت شده که بنا به اعتقاد وی، خارج از قواعد و مقررات فرقه غیر قانونی جماعت ربانی صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش،"ادوارد هوسپیان مهر" که از ابتدای تاسیس کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی با دیگر مدعیان مناصب فرقه ای، اختلافات زیادی داشت، ‌توانسته بود در سال 1358 به شبانی شعبه اصفهان این فرقه دست یابد.

فرقه جماعت ربانی که به هر قیمتی به دنبال قبولاندن خود به عنوان جزئی از مسیحیت بود، در سال 1360 اقدام به تاسیس یکی از شعبات خود در ارومیه می کند که با مخالفت شدید ارامنه و‌ آشوریان این شهر مواجه شده؛ اما با اصرار سران آن، کلیسایی غیر قانونی توسط "ادوارد هوسپیان مهر"، در این شهر تاسیس شد.

 به خاطر درگیری هایی که بین خانواده یقنظر- به عنوان بنیانگذاران فرقه- و ادوارد توماس- شبان وقت کلیسای مرکز- رخ می دهد، به تصمیم هیئت مدیره، ادوارد جویای مقام، در سال 1364 به تهران آمد تا بر صندلی شبانی مرکز تکیه زند.

وی در سال 1375 رسما به عنوان ناظر فرقه جماعت ربانی معرفی شد و در سال 1382 به دلیل ازدواج با یک غیر ارمنی و با توجه حاکم بودن روح نژاد پرستی بر فرقه، از سمت نظارت کلیسا برکنار شد و پس از سفر به انگلیس، همکاری های خود را با سازمان ها و شبکه های ترویج مسیحیت صهیونیستی، عمق بیشتری بخشید.

همچنین "وارتان آوانسیان"، از دانش آموختگان دانشگاه آی سی آی- از مراکز آموزشی و الهیاتی فرقه مسیحیت صهیونیستی که در آمریکا واقع است- بوده که تا جایگاه شبانی کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی در مرکز رسیده و در سال 84 باز خرید کرده و در سفر به انگلیس با سازمان ایلام که از موسسات فعال ترویج مسیحیت صهیونیستی است، همکاری داشته است.

او که اسقف سابق فرقه جماعت ربانی بوده، دو بار در سال های 66 و 83 به اتهام راه اندازی کلیساهای غیرقانونی به همراه دیگر سرکردگان این فرقه، در باغ شارون بازداشت می شود.

"وارتان آوانسیان" دارای تابعیت دوم  از کشور ارمنستان بوده که بعد از مهاجرت به این کشور در کلیسای "رافی شاوردی" فعالیت های تبلیغی خود را ادامه داد.

وی در فیلم سراسر دروغ"فریادی از ایران" در ماجرای کشته شدن چند مسیحی توسط گروهک تروریستی منافقین در دهه 70، علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سیاه نمایی کرد.

در سالیان گذشته، "وارتان" که از لحاظ مالی به شدت در فقر بوده به آمریکا مهاجرت کرده و در کلیسای ایرانیان لس آنجلس وابسته به خانواده یقنظر در خدمت تمام وقت فرقه جماعت ربانی درآمد.

"سورن سرکیسیان" نیز آخرین ناظر کلیساهای غیر قانونی جماعت ربانی بوده که نقش زیادی در اجرای برنامه های مرکزیت فرقه، بر عهده او قرار داشته است.

باید افزود، افرادی که در این فساد مالی فرقه ای به اسامی آنان اشاره شده، همگی در آرزوی رسیدن به مقاصد مالی و دنیوی و با سوء‌استفاده از فضای باز جامعه، تا حد ممکن تلاش خود را برای ترویج مسیحیت صهیونیستی و ضربه زدن به پایه های اعتقادی مردم مسلمان ایران به کار گرفتند.

نکته قابل ذکر آن است که فرقه جماعت ربانی علیرغم صرف هزینه های فراوان و به کارگیری تمامی ظرفیت های داخلی و خارجی خود، اعم از چاپ کتاب های خارج از چرخه قانونی، ‌انتشار الواح فشرده و فیلم های بدون مجوز، احداث کلیساهای متعدد بدون گذراندن مراحل قانونی و ... کمترین موفقیتی در جذب مسلمانان به فرقه خود نداشته اند.

گفتنی است، بر خلاف راهبرد پیش بینی شده سرویس های جاسوسی غربی برای سست کردن مبانی دینی مردم ایران و اجرای آن توسط ایادی داخلی آنان -که در این بخش می توان از فرقه جماعت ربانی نام برد-، آنچه عاید این فرقه شده، اختلافات داخلی و کلاهبرداری های مالی گسترده بوده که هر از چند گاهی در شبکه های اجتماعی نقاب از چهره بخشی از آنها می افتد./رهپویان هدایت  

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی