صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

"کتاب مقدس گریزی" در کلیساهای غیر قانونی پروتستانی

محمد باقر منتظر القائم | سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۱۸ ب.ظ

 

"خود رای بودن" و عدم اطاعت از دستورات کتاب مقدس در بین اعضای اصلی کلیساهای پروتستانی ایران، به حدی رسیده بوده که اگر از آن به "کتاب مقدس گریزی" تعبیر شود، ادعای گزافی نیست.




به گزارش سراج، بر خلاف ادعاهایی که از سوی مبلغان و کشیشان مسیحی مبنی بر"پایه بودن کتاب مقدس" اعلام می شود؛ "کتاب مقدس گریزی" هم به زمره "شریعت ستیزی" مسیحیان صهیونیست اضافه شده است.

به نظر می رسد، شعار معروف پروتستان ها(فقط کتاب مقدس)، امروزه فقط برای ایجاد هیجان در بین افراد ناآگاهی به کار می رود که بنا به دلایلی غیر عقلانی و بر اساس احساسات زودگذر، قدم در مسیر فرقه ای گذاشته اند که آینده آن توسط کسانی دیگر مانند: سرمایه داران صهیونیست ترسیم می شود.

دست اندر کاران کلیساهای غیر قانونی پروتستانی ایران را هم می توان از دسته این "مدعیان بی عمل" به شمار آورد. ادعایی که با بررسی عملکرد آنها- که به ندرت در فضای مجازی منتشر می شود-، می توان به درستی آن پی برد.

در یکی از این موارد آشکار شده، یکی از کاربران شبکه اجتماعی که خود را از اعضای سابق کلیسای غیر قانونی انجیلی عمانوئیل معرفی کرده، از دخالت های گاه و بیگاه مشایخ و مدیران این کلیسا در امور سیاسی خبر داده است.

بر این اساس، مطرح کردن مغرضانه و تحلیل های غیر منصفانه از مسائل سیاسی ایران در حالی به کلاس های الهیاتی کلیسای غیر قانونی انجیلی عمانوئیل راه پیدا کرده بود که بنا به جملاتی از کتاب مقدس، از جمله در اول پطرس باب 2 جمله 13، صراحتا مسیحیان ملزم به اطاعت از دولت ها هستند.

 همچنین این فرد، تصویر خوش گذرانی های چند نفر از  اعضای کلیسای پیش گفته را  منتشر کرده که در میان آنها "رضا ترکمند"- مجری فعلی شبکه ماهواره ای ست سون پارس- هم به چشم می خورد.

آن گونه که از مطالب منتشر شده این فرد مطلع از اتفاقات درون کلیسا بر می آید، شکاف و اختلافات گسترده‌ای بین اعضای هیئت مشایخ کلیسا وجود داشته که عملا، دو قطب در تیم مدیریتی کلیسا به وجود آمده بود.

از دیگر ادعاهایی که این فرد بیان کرده، دریافت پیغام از طرف دختری بوده که در پی به دست آوردن تعمیدنامه از طریق پرداخت پول، در دام حلقه "رضا ترکمند" گرفتار و قربانی هوس بازی های او شده است.

بنا بر این گزارش، همین موارد آشکار شده در فضای مجازی هم، دلالت بر عدم اطاعت از کتاب مقدس و حتی توجهی کوچک به آن توسط اعضای اصلی کلیساهای پروتستانی، دارد.

پشت پرده ها و ناگفته هایی که در شبکه های اجتماعی از جانب اعضای سابق این کلیساهای غیر قانونی -که بعد از جدا شدن دست به افشاگری می زنند-، بیان شده، نشان می دهد، نابهنجاری و نابسامانی های قابل ذکری در این کلیساها وجود داشته است.

گفتنی است، در این افشاگری ها از کسانی گفته شده که روزگاری خود را "قدیس کلیسا "معرفی کرده و اعضاء، آنها را به عنوان کشیشان راستین می شناخته اند؛ اما آنچه از عملکرد آنها مشخص شده، از جولان انگیزه‌های غیر دینی همچون: دنیاپرستی،‌ میل به کسب قدرت، ثروت، شهرت و ... در بین آنها حکایت دارد./رهپویان هدایت


  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی