صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

کمیته "نجات معتادین" یا دام مسیحی سازی مسلمانان؟( بخش دوم)

محمد باقر منتظر القائم | شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۱۸ ب.ظ

 

بر اساس آئین نامه کمیته"نجات معتادین"، مهمترین هدف تشکیل آن، نه "رهایی معتادین از دام اعتیاد" بلکه "توبه و تغییر دین" آن‌ها ذکر شده که نشان می‌دهد در ورای شعارهای فریبنده و جذاب، اهداف پلیدی برای به دام انداختن این قشر آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است.



به گزارش سراج، در بخش نخست، به تاریخچه تاسیس کمیته "نجات معتادین" در کلیسای جماعت ربانی اشاره شد. در این بخش (بخش دوم) آئین نامه مصوب مربوط به این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در بیست و هشتمین مجمع عمومی کلیساهای جماعت ربانی، بخشی نیز به گزارش کمیته نجات اختصاص یافت و با توجه به گزارش ژرژ هوسپیان مهر، کمیته مزبور فعالیت خود را از اول سپتامبر 1997 شروع کرده است.

اولین مکانی که برای این امر در نظر گرفته شد، به صورت اجاره و در منطقه مجیدیه بود که می‌توان آن را اولین خانه نجات متعلق به کمیته نجات معتادین و وابسته به کلیسای جماعت ربانی مرکز دانست.

اگر چه این خانه به صورت رسمی فعالیت می کرد، ولی هنوز هیچ آئین‌نامه‌ای برای کمیته تدوین نشده بود. اما انتخابات درونی کمیته، کمی بعد برگزار و از دو کلیسای مرکز و مجیدیه "هانری مانوکیان"، "ادموند ریحانیان" و "فرد استپانیان"، به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

پس از این انتخابات، آئین نامه کمیته هم تصویب و فعالیت آن فرم تشکیلاتی منسجمی به خود گرفت و در واقع، اقدامات این کمیته، توسط هیئت مدیره وقت جماعت ربانی مرکز- که در راس آن ادوارد هوسپیان مهر قرار داشت- مورد تائید قرار گرفت.

در این آئین نامه، مهم‌ترین اهداف تاسیس کمیته نجات، به این شرح آمده است:

  • پذیرش متقاضیان معتاد و اسکان آن‌ها درکمیته نجات معتادان
  • توبه و نجات افراد [گرویدن به فرقه مسیحیت صهیونیستی] مهمترین هدف است
  • تعلیم اصول الهیات مسیحیت در کلام خدا به آن‌ها
  • شبانی روحانی آن‌ها
  • معرفی به یکی از کلیساهای حامی جهت تعمید آب و رشد و شبانی

بر این اساس، مهمترین هدف کمیته، نه "رهایی معتادین از دام اعتیاد"  بلکه "توبه و تغییر دین" آن‌ها ذکر شده است، که در واقع پرده از ماهیت واقعی آن کنار می‌زند و نشان می‌دهد، در ورای شعارهای فریبنده و جذاب، اهداف پلیدی برای به دام انداختن این قشر آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است.

آئین نامه موجود از کمیته مزبور نشان می‌دهد که ترخیص افراد به شرط گذراندن سه ماه دوره آموزشی و شبانی است. از این رو، می‌توان از شرایط خاص ترخیص، به عنوان یکی دیگر از ماموریت‌های خانه نجات معتادین در جهت اهداف تبلیغی این فرقه یاد کرد.

همچنین در هنگام ترخیص، افراد به یکی از کلیساهای محلی معرفی می‌شوند و طبق دستور هیئت مدیره کلیساها موظف هستند که این افراد را پذیرفته و مورد حمایت و شبانی خود قرار دهند.

چنان که در شرح وظایف کمیته آمده، این افراد باید تمام کوشش خود را جهت حصول اهداف ذکر شده به کار می‌بستند و این موضوع، به معنای بکارگیری تمامی انرژی و نیرو برای پیشبرد مسیحی سازی مسلمانان از همه اقشار است./ ادیان نیوز

ادامه دارد... 


  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی