صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

نقش کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی در تاسیس کلیساهای خانگی( بخش اول)

محمد باقر منتظر القائم | شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۱۴ ب.ظ

 

جزوه ای به نام "شراب تازه" که در تیراژ بسیار بالا توسط فرقه جماعت ربانی تکثیر و چاپ می‌شده است، به عنوان نقشه راه تاسیس کلیساهای غیرقانونی خانگی شناخته می‌شود. 




به گزارش سراج، تاسیس گروهک‌هایی زیرزمینی موسوم به "کلیساهای خانگی"، یکی از راهبردهای مهم کشورهای غربی برای پیگیری جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید و در این راستا، کلیساهای غیر قانونی ساختمانی مانند: کلیسای جماعت ربانی، نقش مهمی را ایفا کرده است.

تعدادی از کشیشان و شبانان این کلیسای غیر قانونی، موسس و هدایت کننده کلیساهای خانگی بوده‌اند. همچنین اقلام مورد نیاز این گروهک‌های زیرزمینی مانند: کتاب، جزوه، الواح فشرده و... را برای آن‌ها تامین کرده و افراد فریب خورده را به فرقه مسیحیت صهیونیستی جذب می‌کرده‌اند.

این افراد، بنا به ماموریت واگذاری از سوی شورای کلیساهای جماعت ربانی، بخشی از فعالیت خود را به سرکشی از کلیساهای خانگی اختصاص و گزارش کار فعالیت خود را به هیئت مدیره ارائه می دادند.

در صورت تفصیلی دستمزد شبان های کلیساهای خانگی- که اعضای اصلی فرقه جماعت ربانی نیز بوده اند-، بخشی به عنوان حق مدیریت و شبانی این کلیساها در نظر گرفته شده و کمیته سمعی- بصری و آموزشگاه کتاب مقدس کلیسا، به ترتیب مسئول تهیه الواح فشرده و تربیت رهبران این گروهک های زیرزمینی، بوده اند.

این رویکرد در فرقه جماعت ربانی تا آنجا پیش رفته که ادوارد هوسپیان مهر- ناظر کلیساهای جماعت ربانی- در نامه نگاری با سران وقت کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی، از کلیساهای خانگی یاد می کند که در تهران و شهرستانها راه اندازی و زیر نظر این فرقه فعالیت می کنند.

با توجه به مشکلات و معضلاتی که راه‌اندازی یک کلیسای غیر قانونی خانگی در پی دارد، آموزش تاسیس و رعایت مسائل حفاظتی، اولین گام برای ورود به این پروسه است، که در اختیار قرار دادن جزواتی در این موضوع، بر عهده فرقه جماعت ربانی قرار داشته است.

یکی از جزوات پرکاربرد برای آموزش تاسیس کلیساهای خانگی، جزوه‌ای به نام "شراب تازه" است که در تیراژ بسیار بالا توسط فرقه جماعت ربانی تکثیر و چاپ می‌شده و به عنوان آئین‌نامه و نقشه راه تشکیل آن‌ها شناخته می‌شود.

"ولفگانگ سیمسون"- نویسنده آلمانی کتاب یاد شده-، هدف از نگارش کتاب را تببین و تشریح رویای مسیحیان جهان که مشتاق کلیسای عهد جدیدی (کلیساهای خانگی) هستند، اعلان و آشکارسازی منطبق بودن تشکیل این کلیساها با عهد جدید و راهنمای تاسیس آن‌ها ذکر می‌کند.

بنا به اعتقاد وی، مسیحیان تنها از طریق بازگشت به الگوی عهد جدیدی کلیساهای خانگی، در اختیار قرار دادن هر پنج رده عطایای کتاب مقدس به این کلیساها و داشتن استراتژی کاربردی برای تاسیس آن‌ها، در مسیر اطاعت از خدا هستند.

این نویسنده، در حالی که کلیساهای خانگی را یک سنت کهن در اروپا می‌داند در بخشی دیگر می‌نویسد؛ بسیاری خوانندگان، خصوصا خوانندگان غربی با مفهوم کلیسای خانگی آشنایی ندارند و در ادامه در دروغی آشکار مدعی می‌شود که تقریبا تمامی موسسین کلیسا در غرب از کلیساهای خانگی سازمان یافته برخاسته‌اند.

این جمله اگرچه برخاسته از ذهن نویسنده و برای نشان دادن جایگاه این گرهک های غیرقانونی است اما در واقع بیان کننده اهمیت کلیسای خانگی در استراتژی غرب و اردوگاه صلیبی است.

نویسنده، سفرهای تبلیغی به کشورهایی همچون کلمبیا، آمریکا، سوئیس، انگلیس، سودان، مصر، قبرس، عربستان، امارات، هندوستان، سریلانکا، بنگلادش، کره جنوبی، چین و مغولستان داشته که حاصل آن نوشتن و گردآوری یادداشت های سفر و سرانجام تالیف این کتاب بوده است.

بر اساس این گزارش، کلیساهای غیرقانونی خانگی که ساختاری مخفی و زیرزمینی دارند، تشکیلاتی هستند که در راهبرد سرویس‌های جاسوسی غربی، برای رسوخ نرم در سازمان مذهبی رسمی کشورهای مقصد و با هدف براندازی آن، صورت می گیرد و نویسندگانی چون "ولفگانگ سیمسون" پیاده نظام‌هایی هستند که با هدف تئوریزه کردن این کلیساها، به نوشتن کتاب‌هایی در ارتباط با  نحوه راه‌اندازی و مدیریت آن می پردازند./ ادیان نیوز

ادامه دارد...

  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی