صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

صراط مستقیم

این سایت جهت مقابله رسانه ای با فرقه ها و نحله های انحرافی ایجاد شده است .

افشاگری کم سابقه در مورد کلیساهای پروتستان

محمد باقر منتظر القائم | شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۵۳ ب.ظ

 

یکی از جدا شدگان کلیسای انجیلی عمانوئیل تهران، در شبکه اجتماعی از سبقت کلیساهای پروتستان، برای جذب اخراجی های یکدیگر پرده برداشت.



به گزارش  سراج به نقل از ادیان نیوز: در شبکه اجتماعی، فردی که خود را یکی از اعضای سابق کلیسای عمانوئیل تهران معرفی کرده است، دست به یک افشاگری کم سابقه زده است.

این فرد که به گفته خودش، به دلیل مشاهده عملکرد ناشایست و خلاف آئین مسیحیت رهبران کلیسا، دچار رنجش خاطر شده است، در فضای مجازی نیز مورد تهمت های بی شمار طرفداران گروه های موجود در کلیسا قرار گرفته است.

وی که از پاره پاره شدن و جبهه گیری های متعدد در کلیسا خسته شده است، علت  جدایی خود را وجود غرور و تکبر و خود پرستی مسئولین کلیسا عنوان کرده است.

به اقرار وی، عمده شرکت کنندگان در جلسات کلیسا، افرادی بوده اند که برای مشهور شدن و رفتن به خارج از کشور و ارتباطات نامشروع، حضور پیدا می کرده اند.

علاوه بر اختلافات درونی کلیسای عمانوئیل، از جمله اختلافات دیگری که این افشاگر به آن اشاره کرده است، شکاف بنیادین بین کلیساهای انجیلی و جماعت ربانی ایران است.

به طوری که هر دو کلیسا برای رقابت، اخراجی های یکدیگر را بدون هر گونه تحقیقی می پذیرفتند و اتفاقا باعث ایجاد دردسرهای فراوانی نیز برای آنها شده است.

یکی از مصادیق اعلام شده، درگیری یکی از مشایخ کلیسا، با دیگر رهبران کلیسا و اعضای کلیسا بوده است.

وی که به علت فروش تعمید نامه به غیر ایمانداران و افرادی که حتی سابقه یک بار حضور در کلیسا را نداشته اند و معرفی خود به عنوان تنها خادم کلیسای انجیلی عمانوئیل و .. اخراج شده است، از طرف کلیسای جماعت ربانی جذب می شود.

حتی وی با همسر خود نیز در خصوص حضور در کلیسا درگیری داشته است، و همسرش به اجبار او به کلیسای عمانوئیل می آمده است.

وی معتقد است برای رفع اختلافات کلیساهای پروتستان ایران، باید هیئتی برای حل اختلاف تشکیل شود و گفته است که مشایخ کلیسا به جای اینکه به امورات مربوط به کلیسا بپردازند، وقت خود را صرف درگیری و فروش تعمیدنامه و ... می کرده اند.

گفتنی است، بر خلاف تبلیغات گسترده غیر واقعی مسیحیان، که خود را متحد و یک خانواده معرفی می کنند، پایش تحرکات آنها در شبکه های اجتماعی نشان می دهد، شکاف عمیق و بنیادینی بین مشایخ و اعضای کلیساها و حتی کلیساهای پروتستان با یکدیگر مشاهده می شود.


  • محمد باقر منتظر القائم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی